آمول صدرا

اس ام اس

آمول صدرا

اس ام اس

گل مژه

گل مژه و راههای درمان آن

بیماری های چشم,گل مژه و درمان آن,علت گل مژه و درمان آن,گل مژه و راه درمان آن,گل مژه چشم درمان,گل مژه داخل چشم,درمان گل مژه داخل چشم,گل مژه و دیابت,گل مژه ویکی,گل مژه چشم درمان,گل مژه چشم و درمان,درمان گل مژه چشم چیست؟,راههای درمان گل مژه چشم,درمان گیاهی گل مژه چشم,درمان بیماری گل مژه چشم

در مورد گل مژه چه می دانید ؟بهتر است بدانید که کنار مژه ها، غدد چربی قرار دارد که با ترشحات خود مانع از خشک شدن چشم می شوند و زمانی که این ترشحات، غیرطبیعی گردند و یا ریشه مژه ملتهب شود، گل مژه به وجود می آید و مبتلا می شوید.در واقع گل مژه به طور معمول پلک پایین را گرفتار می کند، در طول 4 یا 5 روز نوک آن متراکم تر می شود و سپس سر باز می نماید.گفتنی است که ورم لبه پلک، درد و قرمزی آن از علائم گل مژه می باشد.

گل مژه ، گل مژه و درمان , گل مزه چیست

لازم به ذکر است که این علائم به مدت چند روز شدید شده و به تدریج فروکش می کند و گاهی اوقات اگر درمان لازم انجام نشود، تبدیل به کیست شده و امکان دارد به جراحی و تخلیه نیاز پیدا کند.افرادی که استعداد آکنه (جوش) هستند، بیشتر در معرض زدن گل مژه قرار دارند.مالیدن مژه ها نیز زمینه را برای ایجاد گل مژه آماده می کند و گاهی لبه پلک نیز التهاب پیدا می کند.در واقع گل مژه خیلی عفونی نیست، اما از چشمی به چشم دیگر قابل سرایت است .بهتر است بدانید که کمپرس یا شست و شو با آب گرم باعث گشاد شدن غدد چربی و در نتیجه خارج شدن چربی زیر لبه پلک و بهوبد گل مژه می گردد.

چگونگی پیشگیری از بروز گل مژه

گل مژه ، گل مژه و درمان , گل مزه چیست

برای پیشگیری از زدن گل مژه رعایت موارد زیر الزامی است:

 شستشوی هر روز لبه پلک

 رعایت بهداشت چشم و جلو گیری از آلوده شدن

در واقع عدم مصرف غذاهای چرب، سرخ کرده، شیرینی و شکلات

روند بهبود گل مژه

در واقع  اگر برآمدگی روی پلک، فقط قرمز و حساس است، آن را به حال خود بگذارید و به آن دست نزنید.بهتر است بدانید چنان چه گل مژه ای بدنماد و دردناک است، روی پلک یک گاز استریل یا دستمال تمیز بگذارید و رویش را خیلی نرم باندپیچی نمایید.قابل توجه است که  اگر گل مژه پر از چرک و دردناک شده است، از کمپرس گرم به مدت چند دقیقه، هر 2 تا 3 ساعت یک بار استفاده کنید، یعنی پارچه ای نخی و تمیز را داخل آب داغ کنید و بعد از گرفتن آب اضافی، آن را بر محل برآمدگی به آرامی قرار دهید.

گل مژه ، گل مژه و درمان , گل مزه چیست

در واقع کمپرس یا شست وشو با آب گرم باعث گشاد شدن غدد چربی و در نتیجه خارج شدن چربی زیر لبه پلک می گردد.با این کار درد تسکین می یابد و چرک های گل مژه در سر آن جمع می شود و سر باز می کند. شما باید چرک ها را پاک نمایید.بهتر است بدانید که استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب هم می توانند در بهبود آن موثر باشد. اگر توانستید مژه را در وسط گل مژه ببینید با یک موچین، خیلی آرام آن را بیرون بکشید.اگر بیرون نیامد دیگر با آن کاری نداشته باشید و به کمپرس گرم هم چنان ادامه دهید.در واقع اگر مژه خارج شود چرک بیرون می ریزد و پلک سریع خوب می شود. چرک را با آب گرم و پارچه نخی تمیز نمایید.

گل مژه ، گل مژه و درمان , گل مزه چیست

گفتنی است که اگر لبه پلک را پوسته های شوره مانند گرفته باشد، به احتمال زیاد بلفاریت یا التهاب لبه پلک نیز وجود دارد و بهتر است به چشم پزشک مراجعه فرمایید. پس با رعایت موارد ذکر شده دوره درمان را راحت تر سپری کنید. مالیدن سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث رفع شدن آنها می شود

نکته مهم در مورد گل مژه

یک چشم پزشک اظهار کرد: التهاب لبه پلک یا به اصطلاح «گل مژه» یکی از عوارض شایع چشمی در کشور است که می‌تواند عوارض دیگری همچون حساسیت و عفونت را ایجاد کند. بنابراین مراقبت از این عارضه و معاینه توسط چشم پزشک ضروری است.دکتر علیرضا رمضانی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: برخی بیماری‌های چشمی به خصوص التهابات لبه پلک چشم می‌تواند منجر به حساس شدن چشم نسبت به نور شده و مشکل ساز باشد و یا عفونت‌هایی که در لبه پلک ایجاد کرده منجر به شوره زدن پلک و در نهایت خستگی زودرس چشم و ایجاد حالت سوزش در آن شود.وی در ادامه با بیان اینکه برخی بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نیز می‌توانند عوارض و علائمی مانند التهابات چشمی داشته باشند و فرد طی آن در نور زیاد دید کمتری داشته باشد؛ افزود: بعضی بیماری‌های ژنتیکی یا زمینه‌ای نیز می‌توانند خود عاملی موثر بر ایجاد بیماری‌های التهابی چشم بوده و یا ایجاد کننده آنها باشند.دکتر رمضانی در پایان تاکید کرد: در بیماران مبتلا به التهابات چشمی، شست و شوی چشم به خصوص مژه‌ها، مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی جهت تسکین و بهبود بیماری توصیه می‌شود؛ چرا که عدم رسیدگی به آن موجب شوره زیاد در چشم و در نتیجه عفونت‌های چشمی خطرناک می‌شود.

گل مژه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.