فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان در سایت جسارت

خواص قهوه سبز برای پوست ,فواید قهوه سبز برای پوست,خواص قهوه سبز بر پوست,خواص قهوه سبز روی پوست,قهوه سبز برای پوست,قهوه سبز برای پوست,خواص قهوه سبز برای پوست,فواید قهوه سبز برای پوست,ایا قهوه سبز برای پوست مفید است,مضرات قهوه سبز برای پوست,قهوه سبز پوست,قهوه سبز و پوست,خواص قهوه سبز بر پوست,خواص قهوه سبز روی پوست,تاثیر قهوه سبز بر پوست,اثر قهوه سبز بر پوست

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ما از شاتوت و انار به عنوان موادی که آنتی اکسیدان‌هایی قوی دارند یاد می‌کنیم، قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می‌گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور بوجود می‌آید، مبارزه می‌کند.

خواص قهوه سبز برای پوست

خواص قهوه سبز برای سلامتی: ۱. سرشار از آنتی‌اکسیدان: قهوه سبز، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که اثرات آسیب‌زای رادیکال‌های آزاد در بدن‌مان را کاهش‌داده و از سلامت‌مان محافظت‌می‌کنند. مطالعات زیادی تاییدکرده‌اند که دانه خام و فرآوری‌نشده قهوه سبز، اسیدکلروژنیک (CGA) ۱۰۰% خالص دارد، که دراصل یک استر با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است. این ماده، سطح گلوگز موجود در جریان خون ما را تنظیم‌کرده و از تورفتگی سلول‌های پوست‌مان جلوگیری‌می‌کند. ۲. متابولیسم را تقویت‌می‌کند اسیدکلروژنیک موجود در دانه قهوه سبز، به تقویت‌کننده متابولیسم نیز معروف است. این اسید، سرعت متابولیسم پایه (BMR) بدن ما را به‌میزان زیادی افزایش‌می‌دهد که این کار، آزادشدن زیاد کلوگز از کبد به درون خون را به حداقل می‌رساند. به‌دلیل نبود گلوکز، بدن ما شروع به سوزاندن سلول‌های چربی ذخیره‌شده می‌کند تا نیازش به گلوگز را تامین‌کند. بنابراین، دانه قهوه سبز خالص، توانایی چربی‌سوزی ما را بالابرده و به کاهش وزن اضافی کمک‌می‌کند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

 وقتی با خوردن یک فنجان قهوه داغ روزمان با انرژی آغاز می‌شود، آیا قهوه روی زیبایی هم تاثیر دارد؟ بله. دارد. قهوه به شکل‌های مختلفی است و می‌تواند روی پوست و مو تاثیرات خوبی داشته باشد.

فواید قهوه سبز برای پوست

۳. به سوزاندن چربی اضافه کمک‌می‌کند: این دانه‌ها، حاوی مقدار زیادی کتانجک است. کتانجک نوع خاصی از جلبک دریایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بنابرای، به حفظ مواد مغذی بدن کمک‌می‌کند. این ماده، متابولیسم سوختن را در بدن بالامی‌برد، بنابراین می‌توانیم چربی‌ها و کالری‌های ناخواسته را به‌سرعت بسوزانیم. ۴. اشتها را سرکوب‌می‌کند:  اگر به گرسنگی مداوم دچارید، دانه قهوه سبز می‌تواند خیلی کمک‌تان کند. این دانه، به‌دلیل اثر سرکوب‌کنندگی اشتها، می‌تواند تمایل شدید ما به غذا را سرکوب‌کرده و مانع از پرخوری شود. بنابراین، بدن‌مان شروع به سوزاندن ذخایر چربی می‌کند و ما از وزن اضافه خلاص‌می‌شویم. ۵. درمان دیابت:  قهوه سبز ، قادر به درمان دیابت نوع ۲ است. عصاره این دانه، به کاهش سطح قند در جریان خون و تسریع کاهش وزن شناخته‌شده است. هردوی این موارد برای درمان دیابت شیرین نوع ۲ ضروری هستند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه موهای‌تان را نیز براق می‌کند. ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری کرده و آن را درخشان می‌کند و موهای‌تان خوشبو می‌شود.  همه مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای موها استفاده می‌کنند. قهوه همچنین آسیب‌هایی که بر اثر مواد شیمیایی ایجاد شده را برطرف می‌کند. می‌توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای‌تان بگذارید.

خواص قهوه سبز بر پوست

۶. سطح کلسترول بد را کاهش‌می‌دهد سطح کلسترول ما می‌تواند با قهوه سبز تنظیم‌شود. لیپوپروتئین کم‌چگالی (LDL) که به کلسترول بد نیز شناخته‌می شود، عامل آسیب‌پذیری ما دربرابر اختلالات قلبی‌عروقی مانند سکته قلبی است. مطالعات نشان‌داده‌اند که می‌توان با استفاده منظم از عصاره دانه قهوه سبز، از این مشکل جلوگیری‌کرد. ۷. به افزایش گردش خون کمک‌می‌کند: فشارخون بالا می‌تواند باعث بسیاری از بیماری‌های کشنده مانند سکته، نارسایی قلب، نارسایی مزمن کلیه و غیره شود. اما محققان ماده بسیار فعال و قوی شبه‌آسپرین در قهوه سبز که با جلوگیری از خوشه‌ای‌شدن پلاکت‌ها، بر رگ‌ها خونی تاثیر مثبت می‌گذارد را کشف‌کردند. درنتیجه، عروق ما سفت‌نشده و جریان خون در بدن به‌میزان زیادی افزایش‌می‌یابد. ۸. برای سم‌زدایی طبیعی به‌کارمی‌رود:  عصاره دانه قهوه سبز، یک سم‌زدای طبیعی است. این عصاره، کبد ما را پاکسازی‌کرده و از سموم، کلسترول بد، چربی‌های ناخواسته و غیره خلاص‌می‌کند. کبد که سم‌زدایی شود، عملکرد آن بهبودیافته و متابولیسم و درنتیجه سلامتی ما را افزایش‌می‌دهد. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را هم رفع می‌کند. قهوه به گشادکنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف می‌کند.می‌توانید قهوه را با کرم‌های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشمان‌تان بزنید. این تریکب رگ‌های خونی دور چشم را گشاد می‌کند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشمان‌تان نمالید.

خواص قهوه سبز روی پوست

۹. انرژی را افزایش‌می‌دهد:  به‌دلیل مقدار فراوان کافئین، قهوه سبز را می‌توان به‌عنوان یک انرژی‌دهنده عالی استفاده‌کرد. دانه قهوه، می‌تواند سطح انرژی ما را بالابرده و ما را در تمام طول روز، سرحال نگه‌دارد. خواص قهوه سبز برای پوست: ۱۰. اثر رادیکال‌های آزاد را کاهش‌می‌دهد:  اسیدکلروژنیک موجود در قهوه سبز، می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را تا ۱۰برابر بیشتر از چای سبز معمولی کاهش‌دهد. به‌دلیل اینکه دانه‌ قهوه سبز بوداده نمی‌شود، عوامل ضد اکسیداتیو دیگری از خانواده پلی‌فنول‌ها، مانند اسیدفولیک و غیره در آن وجوددارند که سرعت فرآیند پیری را کاهش‌داده و پوست‌مان را جوان می‌کند. ۱۱. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند:  این دانه‌ قهوه، در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. این دانه‌، به‌دلیل داشتن خردکننده‌های قوی رادیکال‌های آزاد، می‌تواند بدن‌مان را از انواع عناصر سمی و آسیب‌زا رهاکند. درنتیجه، می‌توانیم از پوست بی‌طراوت و مستعد آکنه خلاص‌شویم. ۱۲. به کندشدن بروز علائم پیری کمک‌می‌کند:  قهوه سبز، به حفظ مواد فرار نیز معروف است زیرا بوداده نمی‌شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA)، تئوفیلین، اپی‌گاوکاتجین‌گالات و غیره، برخی از مواد تشکیل‌‌دهنده آن هستند که به حفظ سلامت پوست کمک‌کرده و بروز چین‌وچروک را مهارمی‌کند. 

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

خواص قهوه سبز برای پوست , فواید قهوه سبز برای پوست , خواص قهوه سبز بر پوست , خواص قهوه سبز روی پوست

یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.خوب مخلوط کنید و به صورت دایره‌وار روی صورت و گردن‌تان بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید.این ماسک خاصیت ضد التهاب دارد و عسل نیز پوست را مرطوب می‌کند.

قهوه سبز برای پوست

۱۳. به مرطوب‌سازی پوست کمک‌می‌کند:  جدا از عوامل آنتی‌اکسیدانی، دانه‌ قهوه سبز، سرشار از اسیدهای چرب و استرها مانند اسید اراهیدیک، اسیدلینولئیک و اسید اولئیک است که پوست ما را تغذیه و مرطوب‌کرده و افتادگی پوست، بی‌رنگی و دیگر آسیب‌های شدید را متوقف‌می‌کنند.  خواص قهوه سبز برای مو ۱۴. مواد آسیب‌رسان به مو را ازبین‌می‌برد: آنتی‌اکسیدان موجود در دانه قهوه سبز، برای مو نیز بسیار مفید است و چون درمبارزه با هرچیز سمی و آسیب‌رسانی به ما کمک‌می‌کند، موی ما قوی، سالم و زیبا می‌ماند.  ۱۵. با طاسی مبارزه‌می‌کند:  آلوپسی‌آندروژنتیک، که به آن “ریزش موی الگوی زنانه” نیز گفته‌می‌شود را می‌توان با قهوه سبز درمان‌کرد. عصاره این دانه‌ می‌تواند رشد و حجم تارهای مو را به‌طور قابل توجهی تقویت‌کند.  خلاصه اینکه، اگر می‌خواهید مراقب سلامتی، پوست و موی خود باشید، به دانه‌های قهوه سبز نگاهی بیندازید. ارزشش را دارد.

خواص قهوه سبز برای پوست