آمول صدرا

اس ام اس

آمول صدرا

اس ام اس

آشنایی با مالاریا

در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد مالاریا هستیم. ما امیدواریم که این موضوع برای شما مهم است. آقا عزیز، این بیماری یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در برخی کشورها است، به ویژه در کشورهای گرمسیری و جنوب غربی این منطقه. این بیماری به عنوان پالودیسم، تب و لرز، تب و تب متغیر با نام های دیگر به کار رفته است. این عفونت حاد در بیشتر موارد دوره های شدید و گاهی طولانی با تب و لرز، کم خونی و بزرگ شدن طحال است و گاهی اوقات با سایر ویژگی های ساده و یا کشنده. اهمیت این بیماری به علت شیوع و مرگ و میر زیاد است. انگل به وسیله یک پشه تیره به نام Anopheles به انسان منتقل می شود که شامل چندین گونه است. کلمه مالاریا یک کلمه ایتالیایی است که به معنی "آب و هوای بد" (Mal-Aria) است و به عنوان یک بیماری مشخص شده با تب متغیر است که در گذشته ایتالیایی ها آن را ناشی از آب و هوای بد و مناطق باتلاقی میدانستند. شیوع این بیماری با افزایش گرمایش جهانی به طور مداوم افزایش می یابد.


آشنایی با مالاریا


یکی از بیماری های مرگبار ناشی از نیش حشرات سمی مالاریا است که بسته به شدت سمیت علائم آن تشخیص داده می شود. راه هایی برای درمان این بیماری در بعضی شرایط نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما در موارد خاص، پذیرش و نیازهای مراقبت ویژه.
مالاریا چیست؟

بیماری ناشی از انگل مالاریا که به عنوان مالاریا شناخته می شود، می تواند علائم زیادی داشته و متفاوت داشته باشد که می تواند به عنوان یک دوره موانع، یک بیماری بسیار ملایم و شدید و حتی مرگ باشد، اما معمولا این بیماری این دو نوع خفیف و شدید را طبقه بندی می کند و به طور کلی بیماری یک بیماری قابل درمان است که نیاز به تشخیص و درمان به موقع و درست دارد.
نشانه های مالاریا

عفونت مالاریا به طور کلی توسط حملات مکرر با علائم و نشانه های زیر مشخص می شود:

• لرز از اواسط تا بالا

تب شدید

• تعریق

علائم و نشانه های دیگر ممکن است عبارتند از:

• سردرد

• استفراغ

• اسهال

علائم و نشانه های این بیماری معمولا در عرض چند هفته از طریق پشه آلوده می شوند. با این حال، برخی از انواع انگل ها می توانند تا یک سال در بدن شما غیر فعال باشند.
انگل مالاریا

انگل (پلاسمودیوم) از طریق نیش زدن پشه های Anopheles وارد بدن می شود و فرد را آلوده می کند. بیماری در مناطق گرمسیری شایع تر است. تب و لرز، کم خونی، عرق کردن و ... نشانه هایی از بیماری است. تا کنون هیچ واکسنی برای پیشگیری از بیماری کشف نشده است اما راه هایی برای از بین بردن این بیماری وجود دارد و من از شما خواسته ام که این مقاله را بخوانم.
شروع مالاریا

این بیماری با گزش پشه Anopheles آغاز می شود. پشه Anopheles تغذیه در شب و تزریق انگل به خون انسان در هنگام خونریزی از بزاق. این انگل ها به سلول های کبدی وارد می شوند و به سرعت شروع می شوند و حدود 10،000 انگل از هر انگل تولید می کنند. این انگل ها سپس سلول های کبد را پاره می کنند و وارد جریان خون می شوند تا به سلول های قرمز خون حمله کنند و وارد و تکثیر کنند. انگل پس از ورود به سلول های قرمز خون استفاده می کند و هموگلوبین را تکثیر می کند و بعد از 2 تا 3 روز تمام هموگلوبین گرفته می شود و گلبول قرمز پر از انگل است. سپس پارازیت ها گلبول های قرمز را از بین می برند و سلول های دیگر را وارد می کنند. به این ترتیب تعداد انگل ها در خون بیشتر و بیشتر می شود. هنگامی که تعداد انگل مالاریا بیش از یک سطح معینی است، بیمار تب را توسعه می دهد. شروع تب با پاره شدن سلول ها همراه است و پس از آن که انگل ها به سلول های جدید وارد می شوند، تب قطع می شود و هر 2 تا 3 روز یک بار تکرار می شود، به این معنی که بیمار تب 2 روزه نیست و تب در روز سوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.