آمول صدرا

اس ام اس

آمول صدرا

اس ام اس

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود در سایت جسارت

زونا ,زونا چیست,زونا گونزالز,زونا مسری است,زونای چشمی,زونا واگیردار است,زونا و درمان آن,زونا چشمی,زونا در بارداری,زونا چیست و راه درمان,زونا چیست و درمان آن,زونا چیست عوارض,درمان بیماری زونا چیست,زونا چیست ویکی پدیا,زونا مسری است,آیا زونا مسری است,بیماری زونا مسری است؟,بیماری زونا مسری است,آیا زونا مسری است؟

   زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با بیماری زونا

بیماری زونا (به انگلیسی میشود : Herpes zoster) یک بیماری ویروسی است. که عامل مولد بیماری زونا ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.و بیماری زونا باعث ایجاد راش های دردناک برروی پوست می شود.بیماری زونا به این صورت است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت پنهان در سلول‌های عصبی واقع در شاخ قدامی نخاع باقی می‌ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود.در این حالت بیماری زونا موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد.نشانه‌های زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کند و همانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند.با اینکه بیماری زونا یک بیماری کشنده نیست، اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری زونا کنند و درمان بموقع می تواند شدت عوارض و طول دوره عفونت را کم نماید.

علایم و نشانه های بیماری زونا

  1. علایم بیماری زونا می توانند شامل :

  2. عموما در یک ناحیه کوچک برروی بدن ظاهر می شوددرد،

  3. سوزش،

  4. بی حسی و یا سوزن سوزن شدن

  5. راش های سرخ که چند روز بعد از درد ظاهر می شود

  6. تاول های پر از مایعات که ممکن است بترکند

  7. خارش

بعضی از علائم دیگر بیماری زونا

تب و لرز

درد و خشکی عمومی

سردرد

خستگی

عموما اولین نشانه بیماری زونا درد می باشد. در بعضی از افراد این درد می تواند، شدید و سخت باشد. بستگی به محل درد، ممکن است بعضی از اوقات بیماری زونا با مشکل و بیماری سایر نقاط بدن همچون بیماری های قلبی، بیماری های ریوی و یا بیماری های کلیه اشتباه گرفته شود. بعضی از افراد حتی بدون ظاهر شدن راش دردهای ناشی از بیماری زونا را تجربه می نمایند.اگر شک دارید که به بیماری زونا مبتلا گشته اید، میبایست سریعا به پزشک مراجعه نمایید، بخصوص اگر درد و یا راش در نزدیکی چشم ها ظاهر شد، بالای 65 سال دارید، شما و یا فردی از خانواده شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید و یا راش پخش شده و دردناک می باشد.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

دلایل مبتلا شدن به بیماری زونا چیست؟

بیماری زونا در نتیجه آلوده شدن به ویروس واریسلا زوستر (varicella-zoster) رخ می دهد.هرکس که به آبله مرغان مبتلا شده باشد، در خطر ابتلا به بیماری زونا می باشد.بعد از بهبود از بیماری آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما شده و برای سالها آنجا به آرامی باقی می ماند. سرانجام ممکن است ویروس دوباره فعال شده و از طریق سیستم عصبی شما به پوستتان منتقل شود.دلیل بازفعال شدن ویروس واضح نمی باشد، اما ممکن است ناشی از پایین آمدن ایمنی بدن نسبت به عفونت ها در اثر افزایش سن باشد.بیماری زونا در افراد مسن و آنها که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شایع تر می باشد.ویروس واریسلا زوستر جزئی از گروهی از ویروس ها که هرپس زوستر نام دارند، که شامل ویروس های عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی می باشند. بهمین دلیل بیماری زونا به نام هرپس زوستر نیز شناخته می شود. البته ویروس عامل آبله مرغان و بیماری زونا با ویروس عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی یکی نمی باشد.

آیا بیماری زونا مسری است؟

فرد مبتلا به بیماری زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هرکسی که در برابر آبله مرغان ایمن نیست، انتقال دهد.این انتقال عموما از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش های پوستی بیماری زونا رخ می دهد. زمانیکه آلوده شدید، بدن شما بجای زونا شروع به تولید آبله مرغان می نماید. آبله مرغان در بعضی افراد خطرناک می باشد. تا زمانیکه تاول های بیماری زونا شما خوب نشده، شما مسری هستید و باید از تماس جسمی با افردیکه، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تازه متولد شده اند و یا زنان باردار اجتناب نمایند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با عوارض بیماری زونا

  • شایع ترین عوارض بیماری زونا، بیماری ای است که به آن نورالژی بعد از زونا (post-herpetic neuralgia)، می باشد.
  • افراد مبتلا به نورالوژی بعد از زونا، درد شدیدی در نواحی ایکه قبلا راش داشته اند، حتی بعد از پاک شدن راش ها حس می نمایند. درد ناشی از نورالوژی می تواند شدید و ناتوان کننده باشد، اما عموما بعد از چندهفته و یا چندماه بهبود می یابد. در بعضی از افراد این درد تا سالها باقی می ماند.
  • هرچه سن افراد افزایش می یابد، خطر ابتلای افراد به نورالوژی ناشی از زونا بیشتر شده و درد آن نیز شدیدتر می شود. نورالوژی بعد از زونا عموما در افراد زیر 40 سال رخ نمی دهد.
  • بیماری زونا می تواند باعث عارضه های شدید به بدن ازجمله چشم ها شود. در موراد بسیار نادر بیماری زونا می تواند باعث پنومونی، مشکلات شنوایی، نابینایی، التهاب مغزی و یا حتی مرگ شود.

پیشگیری از بیماری زونا

تنها راه کاهش خطر بیماری زونا و نورالوژی بعد از زونا، واکسینه شدن می باشد.مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده پیشنهاد می کند که افراد 60 ساله و بزرگسال تر، یک دوز واکسن زونا دریافت نمایند.اگر در مورد بیماری زونا و واکسن آن سوالی دارید میبایست با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید. واکسن بیماری زونا از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای افراد بالای 50 سال و بیشتر تایید شده است. این واکسن صددرصد تصمین کننده عدم ابتلا به بیماری زونا نمی باشد، اما در صورت ابتلا شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر نورالوژی بعد از زونا را کم می دهد. این واکسن ها بعنوان روشی پیشگیری کننده استفاده شده و بعنوان یک درمان در افراد مبتلا از آنها استفاده نمی کنند.همچنین واکسن جلوگیری از بیماری آبله مرغان نیز در کودکان و بزرگسالانیکه به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده اند، توصیه می شود. هرچند این واکسن نیز صددرصد پیشگیری کننده نیست اما شدت و عوارض بیماری آبله مرغان و زونا را کم می دهد.

راه های درمان بیماری زونا

برای درمان بیماری زونا چندین داروی ضدویروسی از قبیل acyclovir، valacyclovir و famciclovir  موجود می باشند. این داروها به کوتاه کردن مدت و شدت بیماری زونا کمک می نمایند، اما برای تاثیر بیشتر، باید هرچه زودتر بعد از ظاهر شدن راش استفاده شوند. به همین دلیل افرادیکه به بیماری زونا مبتلا هستند و یا فکر می کنند، مبتلا به این بیماری می باشند، باید سریعتر به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایند.داروهای مسکن می توانند به کاهش درد بیماری زونا کمک کنند. همچنین لوسیون کالامین، و حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی و حمام و کمپرس سرد نیز می توانند، به کم شدن خارش و درد کمک میکند.

علائم پوستی بیماری زونا

درد شدید و سوزنده ای به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی حس می شود و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد دیده می شود که رنگ تاول ها کم کم تیره میشود. این تاول ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می کند اما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم  ویا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.

علائم شایع بیماری زونا چیست؟

* تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف

* احساس کسالت

* تب و لرز خفیف

* درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا را نام ببرید

* استرس

* وجود یک بیماری که باعث کاهش مقاومت بدن شده باشد.

* استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان

* جراحی یا تاباندن اشعه به نخاع

* لوسمی یا لنفوم

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

عوارض احتمالی بیماری زونا چیست

* عفونت باکتریایی ثانویه در تاول های زونا

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، که تا ماه ها یا سال ها در مسیر رشته های حسی محل قبلی وجود تاول ها باقی می ماند.

* زخم قرنیه

* عفونت دستگاه عصبی مرکزی

روشهای مفید درمان بیماری زونا کدامند

* پمادهای موضعی و داروهایی که تجویز می شود تا حد ممکن خارش و درد را می تواند کم کند. داروها از جمله  آسیکلوویر(acyclovir)، والاسی کلوویر (valacyclovir)یا فامسی کلوویر (famcyclovir) .

* خوابیدن در وان که به آن نشاسته ذرت یا پودر جو دوسر اضافه شده باشد.

* مسکن مصرف کنید

*تقویت بدن با مصرف ویتامین ٍ و ب کمپلکس

نکاتی درباره تاول های بیماری زونا

1- تاول ها را دستکاری نکنید
2- از محلول کالامین استفاده کنید
3-از پزشک داروساز بخواهید تا خمیر آسپیرین با کلروفوم را برای شما تهیه کند .حال شما با تکه ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به کار برید.
4- از پوشش مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنک تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.
5- عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه 6 درصد ضد عفونی کنید یا از پمادهای آنتی بیوتیک نظیر جنتامایسین استفاده کنید.

آیا بیماری زونا مسری است؟

بله اما تاول زونای شما در افراد دیگر زونا ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب آبله مرغان در کودکان شود.

افرادی که هرگز پیش از این آبله مرغان نگرفته اند یا واکسن پیشگیری از آن را نزده اند ممکن است ویروس را با تماس مستقیم با تاول های زونای فرد مبتلا بگیرند. بنابراین روی تاول های زونا را پوشانده و از تماس با نوزادان و زنان بارداری که ممکن است پیش از این آبله مرغان نگرفته باشند دوری کنند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

بیماری زونا چه مقدار طول می کشد

 تاول های زونا معمولا ظرف هفت تا ده روز دلمه بسته و ظرف دو تا چهار هفته به طور کامل ناپدید می شود.

در بیشتر افراد سالم، تاول ها هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و درد و خارش پس از چند هفته یا ماه از بین میرد اما کسانیکه دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ممکن است تاول های زونا در آنها به موقع بهبود نیابد.

توصیه های ساده و سودمند به همراه نکات جالب و مفید درباره بیماری زونا

– آب فراوان بنوشید.

– از کمپرس آب سرد، لوسیون کالامین، جوش شیرین برای فرونشاندن تاول ها استفاده کنید.

– برای تکسین درد از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان مصرف استامینوفن را به عنوان جایگزین آسپرین می دانند.

– شست و شو با آب خنک، بهترین راه تسکین و درمان زوناست.

– زخم ها را در معرض هوا قرار دهید و روی آن را باندپیچی نکنید و لباس تنگ نپوشید.

– از گیاه بادرنجبویه کمک بگیرید.

گلابی و آب گلابی بخورید.

– جهت کاهش درد بر روی موضع حوله مرطوب بگذارید.

– باید افرادی که استعداد به بیماری زونا دارند. از بیماران مبتلا دوری کنند زیرا احتمال سرایت در آنها بالاست.

– میوه های تازه، عصاره تازه طبیعی سبزیجات و به ویژه آب هویج زیاد بخورید. زیرا بدن به مقادیر فراوان بتا کاروتن بیوفلاوونوئیدها و ویتامین Eنیاز دارد تا با ویروس مبارزه کند.

– برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشکتان مشورت کنید و از استفاده خودسرانه داروها و پمادها پرهیز کنید.

فلفل قرمز استفاده کنید.

– گیاه خرفه را امتحان کنید.

– استرس تان را کنترل کنید. دوری از تنش روانی شدت ناراحتی زونا را کم می کند.

زونا متفاوت و بی‌رحم!

برخی افراد در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری زونا قرار دارند. به گفته این مشاور ژنتیک، مواردی نظیر افزایش سن و سالمندی، دیابت، استرس‌های شدید، ایدز، مصرف داروهای کاهنده ایمنی مانند داروهای کورتون دار یا داروهایی که در انواع شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان مصرف می‌شوند و به طور کلی عوامل کاهش ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می‌برند. دکترسروش با اشاره به اینکه سوزش و خارش از علائم زونا هستند، می‌افزاید: درد در ناحیه مبتلا به زونا به میزان کم تا زیاد وجود دارد و گاهی این درد قبل از ایجاد تاول با دردهای دیگر اشتباه گرفته می‌شود. مثلاً اگر روی سینه باشد با درد قلبی و اگر در پهلوها باشد با درد کلیه یا آپاندیس یا اگر روی صورت باشد، با دردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شود. درد بیماری زونا معمولاً 5 تا 7 روز طول می‌کشد و بعد از آن تاول‌ها بروز می‌کنند و بیمار دچار تب و لرز می‌شود. این پزشک با هشدار به بیمارانی که تاول‌ها در اطراف چشم‌ها و گوش‌های‌شان ایجاد می‌شود، توضیح می‌دهد: بروز تاول در این نواحی، در صورت تأخیر در درمان می‌تواند سبب نابینایی یا ناشنوایی فرد شود؛ پس در صورت ابتلا به این بیماری پروسه درمان باید هرچه سریعتر آغاز شود. به گفته این متخصص، درمان زونا شامل مصرف داروهای آنتی ویروس، مسکن، کمپرس سرد و پرهیز از مصرف غذاهای محرک مانند فلفل، ترشی و ادویه جات است.

زونا، از بروز تا درمان

از آن جایی که این بیماری آزاردهنده و بسیار دردناک است، اطلاع از طول دوره بیماری بسیار اهمیت دارد. سروش با اشاره به اهمیت تشخیص سریع بیماری اظهار می‌کند: چنانچه بیماری سریع تشخیص داده و دوره درمان زود شروع شود حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا ضایعه بهبود پیدا کند ولی اگر پروسه درمان دیر صورت گیرد، محل تاول‌ها ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند و درد آن تا مدت‌ها فرد را آزار دهد. در صورت شروع درمان با تأخیر و چنانچه تاول‌ها روی اعصاب محیطی بروز کرده باشند، عصب مورد نظر تا آخر عمر باعث آزار فرد مبتلا خواهد شد. او در ادامه در زمینه مسری بودن زونا نیز خاطرنشان می‌کند: این بیماری مسری است اما مانند آبله مرغان از طریق تنفس منتقل نمی‌شود بلکه با لمس تاول‌ها قابلیت سرایت دارد و جالب اینجاست که احتمال بروز زونا در افرادی که آبله مرغان نگرفته‌اند، بسیار ناچیز است.البته دکتر سروش دلگرمی کوچکی هم می‌دهد و یادآور می‌شود ویروس زونا قابلیت انتقال به کودکان را ندارد.

بیشتر بخوانید : آبله مرغان ♥  اگزما ♥ سرطان پوست حساسیت پوستی تبخال

شعر در مورد طرز فکر

شعر در مورد طرز فکر

شعر در مورد طرز فکر ,شعر درباره طرز فکر,شعر برای طرز فکر,شعر در باره طرز فکر,شعر با طرز فکر,شعر درمورد طرز فکر,شعر با کلمه طرز فکر,شعر با کلمه ی طرز فکر,شعری در مورد طرز فکر,شعری درباره طرز فکر,شعر درباره ی طرز فکر,شعر کودکانه در مورد طرز فکر,شعر مفهومی در مورد طرز فکر,شعرهای کودکانه در مورد طرز فکر

شعر در مورد طرز فکر

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد طرز فکر برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

از او پرسیدم:

مگر تو در کجای این جهانِ هستی زیسته ای،

که هیچ کسی از سرگذشت تو خبر ندارد؟

کمی سکوت کرد…

به آرامی گفت:

«در آغوش کسی که

فکر می کردم دوستم دارد!»

شعر در مورد طرز فکر

فکر بلبل همه آن است

که گل شد یارش

گل در اندیشه

که چون عشوه کند در کارش…

شعر درباره طرز فکر

فکر نکنید هر کس که از راه رسید

هر کس که با شما خندید

هر کس که چند صباحی گیر داد و پیگیر شد

می تواند رفیق شما باشد…

شعر برای طرز فکر

به من فکر کن

قبل از خواب

در لحظه های مکاشفه

در آخرین ثانیه هشیاری

بگذار پروانه ای که روی شانه ات نشسته

عطر گیسوان مرا نفس بکشد

شعر در باره طرز فکر

من ز فکر تو

به خود نیز نمی‌پردازم

نازنینا

تو دل از من

به که پرداخته‌ای؟

شعر با طرز فکر

وقتی می‌گویم دیگر به سراغم نیا،

فکر نکن که فراموشت کرده‌ام یا دیگر دوستت ندارم،

نه! من فقط فهمیدم وقتی دلت با من نیست،

بودنت مشکلی را حل نمی کند تنها دلتنگ ترم می کند!

شعر درمورد طرز فکر

دیوانه ام

فکر می کنم شیشه ام

عاقبت رها می شوم و می شکنم

نگران دست های توام

هر بار که زمین می خورم!

شعر با کلمه طرز فکر

لابد دوستت دارم هنوز

که هنوز

فکر می‌کنم

از هزار و صد نسخه‌ی این شعر

یک نسخه را

تو به خانه می‌بری

و تو تنها تو می‌فهمی

چند جای این شعر،

خط خورده است.

شعر با کلمه ی طرز فکر

برای دوست داشتنت لزومی ندارد…

به نداشته هایت فکر کنم…

به اینکه نمی توانی خواسته هایم را برآورده کنی…

برای دوست داشتنت مقایسه لازم نیست…!

شعری در مورد طرز فکر

اسمش چیست؟

این حس، این حال؛

همین که وقتی به تو فکر می کنم

از گوشه ی لبهایم لبخند چکه می کند!

شعری درباره طرز فکر

دیگه نمى خوام به چیزایى که ندارم

 فکر کنم

مثل نداشتن تو

مى خوام

به چیزایى که هنوز دارم فکر کنم

مثل دوست داشتن تو

شعر درباره ی طرز فکر

من با همه ی درد جهان ساختم اما

با درد تو هر ثانیه در حال نبردم

تو دور شدی از منو با اینهمه یک عمر

من غیر تو حتی به کسی فکر نکردم

شعر کودکانه در مورد طرز فکر

عید که آمد

فکری برای آسمان تو خواهم کرد

یادم باشد

روزهای آخر اسفند

دستمال خیسی روی ستاره هایت بکشم

شعر مفهومی در مورد طرز فکر

تو نیستی، اما

وقتی به تو فکر می‌کنم

صدای آب را

در رگ‌های خاک می‌شنوم.

شعرهای کودکانه در مورد طرز فکر

هر که تشویش سر زلف پریشان تو دید

تا ابد از دل او فکر پریشان ننشست

هر که در خواب خیال لب خندان تو دید

خواب از او رفت و خیال لب خندان ننشست

شعر در مورد طرز فکر

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد تشنگی

شعر در مورد بقیع

شعر در مورد تهمت

شعر با ی

شعر در مورد کریسمس

لاغری شکم در کمترین زمان

راهکارهای علمی برای لاغری شکم در کمترین زمان ممکن

راهکارهای علمی برای لاغری شکم در کمترین زمان ممکن در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چربی های شکم یک معضل فراگیر برای اکثر افراد هستند! در این مطلب می خواهم با شما رازی را در میان بگذارم که فقط در ۴ دقیقه باعث تحول بدن‌تان می شود. این یک تبلیغ نیست و کاملا حقیقت دارد! این راز یک حرکت ورزشی ساده است که با انجام آن در ۲۸ روز و فقط ۴ دقیقه استقامت و قدرت بدن تان را افزایش می دهد و چربی های شکم و همه بدن را می سوزاند. این روزها به علت سبک های زندگی ناسالم اغلب افراد از چاقی مخصوصا در ناحیه شکم رنج می برند از طرفی خیلی از افراد فکر می کنند که لاغر کردن نیاز به وقت و انرژی بسیاری دارد و به همین خاطر قید لاغری را میزنند و این شروعی است برای هجوم بیماری های مختلف به بدن از جمله سرطان و بیماری های قلبی! اما این طور نیست و فقط کافی است که با کمی زیرکی بدن را مجبور به چربی سوزی کنیم. اگر وقت رفتن به باشگاه را ندارید نگران نباشید. تجربه من این است که از روز ۲۰ به بعد این چالش تغییرات را به طور محسوسی در بدنم به خصوص شکم و بازوها (اگر می خواهید چربی های بازوهایتان را آب کنید این مطلب را در نت نوشت بخوانید) مشاهده کردم. البته نباید انتظار داشته باشید که با این حرکت آرنولد شوید! اما مطمئن باشید که از نتیجه کار بیش از حد توقع تان راضی خواهید بود. این حرکت Plank نام دارد و از ۲۰ الی ۴۵ ثانیه اجرای حرکت در روز در هفته اول آغاز می شود و تا ۳ الی ۴ دقیقه در هفته چهارم افزایش می یابد.

   لاغری شکم در کمترین زمان , لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان , راههای لاغری شکم در کمترین زمان

افزایش حجم شکم در اثر نفخ شایع است و ارتباطی هم با افزایش حجم چربی شکمی ندارد. این اتفاق بخصوص زمانی می افتد که حرکات دستگاه گوارش با مشکل مواجه شود. با این اوصاف غلبه بر نفخ شکم از طریق مصرف برخی مواد غذایی به راحتی امکان پذیر است

لاغری شکم در کمترین زمان

روز اول و دوم به مدت ۲۰ ثانیه و در روز سوم و چهارم ۳۰ ثانیه

روز پنجم ۴۰ ثانیه حرکت را انجام دهید.

روز ششم استراحت کنید و از روز هفتم و هشتم ۴۵ ثانیه در حرکت باقی بمانید.

روز نهم تا یازدهم زمان را به یک دقیقه افزایش دهید.

روز ۱۲ به مدت ۹۰ ثانیه Plank را انجام بدهید.

روز ۱۳ تایم استراحت است و در روز ۱۴ و ۱۵ به مدت ۹۰ ثانیه حرکت را انجام دهید.

روز شانزده و هفده روی ۱۲۰ ثانیه هدف گذاری کنید.

روز هجدهم ۱۵۰ ثانیه و روز نوزدهم تایم استراحت است.

روز ۲۰ و ۲۱ مجددا ۱۵۰ ثانیه در حرکت باقی مانده.

روز ۲۲ و ۲۳ به راحتی ۱۸۰ ثانیه در حرکت می توانید باقی بمانید.

روز ۲۴ زمانی است که باید ۲۱۰ ثانیه حرکت را انجام دهید.

روز ۲۵ زمان استراحت است و روز ۲۶ مجددا ۲۱۰ ثانیه را هدف گذاری کنید.

روز ۲۷ باید ۲۴۰ ثانیه در حرکت بمانید

و سرانجام در روز ۲۸ هر چقدر که توانایی دارید حرکت Plank را انجام دهید.

لاغری شکم در کمترین زمان , لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان , راههای لاغری شکم در کمترین زمان

مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب زمینی منجر به تخلیه آب اضافه از بدن می شود. فراموش نکنید زمانی که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به هم می خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می شوند. اگر سدیم بیش از حد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می شود. سیب زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز، انبه، اسفناج، و پرتقال را به رژیم غذایی تان به میزان کافی اضافه کنید.

چطور ممکن است لاغری شکم در کمترین زمان انجام گیرد

بله، Plank یک حرکت بی نظیر برای تمام عضلات بدن است. وقتی در حالت صحیح حرکت قرار بگیرید نه تنها چربی های شکم، بلکه تمام عضلات بدن شما درگیر خواهند بود.این چالش را فقط یکبار انجام ندهید. تا می توانید این حرکت را انجام دهید تا از داشتن بدنی سالم و قدرتمند لذت ببرید.

لاغری شکم در کمترین زمان , لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان , راههای لاغری شکم در کمترین زمان

شیرین کننده های مصنوعی یا قندهای الکلی که در محصولات رژیمی یافت می شوند، به صورت ناقص هضم خواهند شد. در این میان باکتری های روده این مواد را تخمیر می کنند و باعث تولید گاز یا حتی اسهال می شوند. از مصرف مواد غذایی که روی برچسب آنها سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و لاسیتول قید شده، اجتناب کنید تا شاهد کوچک تر شدن شکم خود باشید.

لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان

چربی شکم و پهلو یک اندام ایده عال را برهم میزند و علاوه بر زیبایی برای سلامتی هم مضر می باشد.لاغری و تناسب اندام و البته داشتن بدنی خوش فرم خواسته همه خانم ها و آقایان در همه سنین است . اینکه چربی های اضافه در شکم و پهلوها وجود نداشته باشد به بدن فرم زیبایی خواهد داد البته دستیابی به یک شکم تخت و پهلوهای بدون چربی به همین راحتی هم نبوده باید ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب جزو عادات روزنه قرار گیرد. متاسفانه وزن کلی بدن که بالا میرود تمایل چربی به انباشته شدن در پهلو و شکم هم بالا میرود البته استعداد افراد در این خصوص مختلف است مثلا بعضی به محض چاق شدن شکم بزرگتری پیدا خواهند کرد و برخی دیگر چربی های پهلوهایشان افزایش می یابد برخی دیگر هم رانهایشان بزرگ و حجیم میشود . بنابراین تغییر فرم بدن در هنگام چاقی بستگی به ژنتیک و خصوصیات فردی دارد و در افراد مختلف به شکل های مختلفی رخ می دهد .اما ما در این مطلب سریع ترین راه آب کردن چربی شکم و پهلو را برای شما آورده ایم. تنها نکته جالب که در ادامه این مطلب خواهید دید این است که این رژیم تنها شامل آب و نوشیدنی ها می باشد و نوشیدن آنها به پاکسازی سموم داخل بدنتان کمک می کنند .

لاغری شکم در کمترین زمان , لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان , راههای لاغری شکم در کمترین زمان

به منظور کوچک شدن شکم، لایه های چربی موجود در اطراف شکم باید از بین برود و از آنجا که در تبلیغات لاغری سریع، بعضی دستگاههای لاغر کننده را تبلیغ می کنند باید گفت که: این دستگاه های لاغری به تنهایی قادر به انجام این کار نیستند و استفاده از آنها کافی نیست. همچنین کمربندهای لاغری و شکم بندهای لاغری که تبلیغ می شوند معمولاً عملکردشان در بهترین حالت، ایجاد حرارت و لرزش است که تنها باعث از بین رفتن آب میان بافتی شده و به همین خاطر ممکن است فرد سایز کم کرده و تصور کند چربی سوزانده! اما حقیقت این است که این کاهش سایز تنها به خاطر تعریق در ناحیه کمر و شکم اتفاق می افتد و پس از مدت کوتاهی فرد به سایز قبل باز می گردد. وقتی وزن کلی بدن بالا می رود تمایل چربی به انباشته شدن در پهلو و شکم هم بالا می رود که استعداد افراد در این خصوص مختلف است. زیرا تغییر فرم بدن در هنگام چاقی، بسته به ژنتیک و خصوصیات در افراد مختلف؛ به شکل های مختلفی رخ می دهد. مثلا بعضی به محض چاق شدن شکم بزرگتری پیدا خواهند کرد و برخی دیگر چربی های پهلوهایشان افزایش می یابد برخی دیگر هم ران هایشان حجیم و بزرگ میشود . کاهش دادن به شاخص توده بدنی و از بین بردن چربی ها کار ساده ای نیست اما با پشتکار و تحمل زیادشدنی است.

برنامه اصلی رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو در کمترین زمان ممکن

8 صبح – یک لیوان آب آشامیدنی را با آب لیمو بنوشید.
10 صبح – یک لیوان آب را با آب پرتقال یا سیب بنوشید.
12 صبح – یک فنجان چای سبز
1 بعد از ظهر – یک لیوان آب سرد با آب هویج
3 بعد از ظهر – نوشیدن یک فنجان چای سبز
5 بعد از ظهر – یک لیوان آب با آب هر میوه ایی که خودتان در اولویت قرار می دهید بنوشید .
7 شب- یک فنجان دیگر چای سبز بخورید.
9 شب – یک لیوان آب با آب میوه گریپ فروت بنوشید.
10 شب – برنامه رژیم غذایی را با یک لیوان آب گرم با آب لیمو، همانطور که در ابتدا از آن استفاده کردید، پایان دهید.

لاغری شکم در کمترین زمان

بیشتر بخوانید :

خواص انگور سیاه در بارداری

خواص کشمش آفتابی

خواص پودر غوره

زردچوبه و بارداری

کاسنی در دوران بارداری

شعر در مورد خلخال

شعر در مورد خلخال

شعر در مورد خلخال ,شعر درباره خلخال,شعر برای خلخال,شعر در باره خلخال,شعر با خلخال,شعر درمورد خلخال,شعر با کلمه خلخال,شعر با کلمه ی خلخال,شعری در مورد خلخال,شعری درباره خلخال,شعر درباره ی خلخال,شعر کودکانه در مورد خلخال,شعر مفهومی در مورد خلخال,شعرهای کودکانه در مورد خلخال

شعر در مورد خلخال

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خلخال برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

چو من در پایش افتادم چو خلخال زرش گفتا

که چون خلخال ما هم زرد و هم نالان و زار است این

بخستم نیم دینارش به گاز از بی خودی یعنی

که گر جم را نگین است آن نگینش را نگار است این

شعر در مورد خلخال

تن موی شد مرا و به هر موی از تنم

غم کوه کوه در غم کوه روان تو

زرد و خمیده شد تن خسرو که تا شود

خلخال پایهای سگ پاسبان تو

شعر درباره خلخال

عمریست درین انجمن از ضعف دوتائیم

خلخال رسانید بپای مگس از ما

همت نزند گل بسر ناز فضولی

رنگ آینه بشکست بروی هوس از ما

شعر برای خلخال

گریه طوفان وحشتست ایچرخ دست از خود بشو

سیل ما خلخال پا از حلقه پل میکند

حفظ آب رو نفس در جیب دل دزدیدنست

قطره را گوهر همان مشق تأمل میکند

شعر در باره خلخال

قامت پیری قیامت دارد از شور رحیل

خواب ما گر تلخ کرد آواز این خلخال کرد

نفی خود کردم دو عالم آرزو شد محو یأس

گردش رنگ گلم چندین چمن پامال کرد

شعر با خلخال

از بسکه دو تا گشته ام از بار ضعیفی

خلخال شمارد چو بپای مگس افتم

فریاد نفس سوختگان عجز نگاهیست

ای وای که دور از تو بیک ناله رس افتم

شعر درمورد خلخال

گر تو خواهی که شهان تاج سرت گردانند

کار درویش چو خلخال میفکن در پای

تا مقیمان فلک شادی روی تو خورند

از می مهر جهان همچو قمر سیر برآی

شعر با کلمه خلخال

می شود ناطق کمربند از میان نازکت

ساق سیمین تو خامش می کند خلخال را

رنج باریک تو صائب از دل پرآرزوست

دور کن این عنکبوت رشته آمال را

شعر با کلمه ی خلخال

می توان ز افتادگی بردن به ساق عرش راه

دولت پابوس روزی می شود خلخال را

مار از نزدیکی گنج اژدهایی می شود

از برای جاه می جویند مردم مال را

شعری در مورد خلخال

چه سازد صنعت مشاطه با حسن خدادادش ؟

ز طوق قمریان خلخال دارد سرو آزادش

نمی دانم ز خونریز کدامین صید می آید

که می پیچد به خود چون زلف جوهر تیغ فولادش

شعری درباره خلخال

یکقلم گردید پای آهوان خلخال دار

بس که پاشیدم به صحرا دانه زنجیر خویش

چون گهر بر من کسی را دل درین دریا نسوخت

کردم از گرد یتیمی عاقبت تعمیر خویش

شعر درباره ی خلخال

به زینت نیست ممکن زشتی رخسار کم گردد

که ساق بی صفا رامی کند خلخال رسواتر

نداری چون ز معنی بهره ای باری مکن دعوی

که در پرواز گردد مرغ کوته بال رسواتر

شعر کودکانه در مورد خلخال

پامال کرد اگر چه مرا جلوه های او

گوشم همان به نغمه خلخال می پرد

غافل مشو ز آه ضعیفان کز این نسیم

افسر ز فرق دولت واقبال می پرد

شعر مفهومی در مورد خلخال

حسن بالادست را آرایشی چون عشق نیست

طوق قمری سرو را بهتر ز خلخال زرست

در دهانش خنده شادی سراسر می رود

هر که را چون سکه پشت بی نیازی بر زرست

شعرهای کودکانه در مورد خلخال

سرو سیمینی کز او مجنون بیابانی شده است

حلقه چشم غزالان حلقه خلخال اوست

از کمند عشق برق و باد نتوانست جست

وای بر صیدی که این صیاد در دنبال اوست

شعر در مورد خلخال

بیشتر بخوانید :

اشعار پابلو نرودا

شعر در مورد دوشنبه

اشعار رضا کاظمی

شعر در مورد سه شنبه

اشعار مهدیه لطیفی

آلو سیاه نام علمی

آشنایی با آلو سیاه نام علمی این میوه خوشمزه

آشنایی با آلو سیاه نام علمی این میوه خوشمزه در سایت جسارت

آلو سیاه نام علمی

گوجه وحشی، آلوچه، هلاله و  آلو سیاه (نام علمی: Prunus spinosa) نوعی آلوست که اصالت آن مربوط به اروپا، غرب آسیا و مناطقی از شمال شرق آفریقاست. این درخت همچنین بطور موضعی در برخی از نواحی آمریکای شمالی و نیوزیلند نیز می‌روید.هر چند که خود آلو (نام علمی: Prunus domestica) یک گونه از درختان زیرسردهٔ آلو و همچنین میوهٔ حاصل از این گونه درخت است.

آلو سیاه نام علمی

آلو بخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو یا گوجه سبز به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود. این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است. به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود.

نام علمی آلو سیاه

درختان آلو از سه سالگی به بعد میوه دهی خود را شروع می‌کنند. درختان آلو قبل از برگدهی، گلدهی را شروع می‌کند و در زمان تشکیل میوه برگ دهی نیز شروع می‌شود؛ بنابراین درخت الو در طول تابستان و قبل از ریزش برگ‌ها در پاییز بایستی به انداز ه کافی در اندام خود انرژی ذخیره کند تا به رشد اولیه میوه در بهار کمک نماید. اگر برگ‌های درخت هر چه زود تر زرد شده یا دچار ریزش شوند لذا درخت قادر نخواهد بود انرژی کافی برای رشد اولیه درخت ذخیره نماید در نتیجه میوه‌ها به علت رشد ضعیف، دچار ریزش می‌شوند.

آلو سیاه نام علمی

بیشتر بخوانید :

به لیمو برای بارداری

زردچوبه خواص

علف چای چه خاصیتی دارد

خواص ماش

خواص گندم سیاه

شعر در مورد چیدن میوه

شعر در مورد چیدن میوه

شعر در مورد چیدن میوه ,شعر درباره چیدن میوه,شعر برای چیدن میوه,شعر در باره چیدن میوه,شعر با چیدن میوه,شعر درمورد چیدن میوه,شعر با کلمه چیدن میوه,شعر با کلمه ی چیدن میوه,شعری در مورد چیدن میوه,شعری درباره چیدن میوه,شعر درباره ی چیدن میوه,شعر کودکانه در مورد چیدن میوه,شعر مفهومی در مورد چیدن میوه,شعرهای کودکانه در مورد چیدن میوه

شعر در مورد چیدن میوه

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد چیدن میوه برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

میوه از روضه ای چنین چیدن

بی ریاضت کجا توان دیدن؟

بی ریاضت کسی نجست این حال

با ریاضت شود درست این حال

شعر در مورد چیدن میوه

چیدن گل میسر است اما

غارت خرمن سمن مشکل

بوسه کم میخورم به کام که هست

راه بردن به آن دهن مشکل

شعر درباره چیدن میوه

پس به شوهر گفت زن کای نیکبخت

من برآیم میوه چیدن بر درخت

چون برآمد بر درخت آن زن گریست

چون ز بالا سوی شوهر بنگریست

شعر برای چیدن میوه

ز باغی که در بیع تیغ آمدش

یکی میوه چیدن دریغ آمدش

چو دانست کان فرش زر ساخته

به عمری درازست پرداخته

شعر در باره چیدن میوه

زباغ وصل چه حاصل شود همان گیرم

که میوه برسر شاخست و دست چیدن نیست

زتربتم بگذر، ای مسیح دم زنهار

کزین زیاده مرا تاب آرمیدن نیست

شعر با چیدن میوه

ندارم روزی از رویت به جز حیرت گه دیدن

چه سود از دیدن بستان، چه نتوان میوه ای چیدن؟

اگر دزدیدن جان می نخواهی، چیست از شوخی

به هنگام خرامش خویش را صد جای دزدیدن؟

شعر درمورد چیدن میوه

به تماشا ز بهشت رخ او قانع باش

که گل و میوه این باغ به چیدن نرسد

قسمت این بود که از دفتر پرواز بلند

به من خسته بجز چشم پریدن نرسد

شعر با کلمه چیدن میوه

ز سینه غم به می ناب می توان چیدن

گل نشاط ازین آب می توان چیدن

(چراغ عیش به می زنده می توان کردن

گل از شکوفه مهتاب می توان چیدن)

شعر با کلمه ی چیدن میوه

بر توان چیدن ز دست سوسن آزاد سیم

بر توان چیدن ز روی شنبلید زرد زر

ارغوان از چشم بدترسد از آنرو هر زمان

سرخ بیجاده چو تعویذ اندر آویزد ز بر

شعری در مورد چیدن میوه

شاید بنگاهی کندم شاد و بخواند

مکتوب امیدم برسانید بیارم

افسردگی گل نکشد آفت چیدن (بیدل)

چقدر گردش رنگست حصارم

شعری درباره چیدن میوه

گفتم ای بوستان روحانی

دیدن میوه چون گزیدن نیست

گفت سعدی خیال خیره مبند

سیب سیمین برای چیدن نیست

شعر درباره ی چیدن میوه

گر یکی خواب گه دو پیکر راست

صحبت تنگ تن به تن مشکل

محتشم گل به چین و لاله که هست

میوه چیدن درین چمن مشکل

شعر کودکانه در مورد چیدن میوه

به استقامت من شاخ میوه داری نیست

به زیر بار خمیدن ز من نمی آید

غبار خاطر آب حیات نتوان شد

به زیر تیغ تپیدن ز من نمی آید

شعر مفهومی در مورد چیدن میوه

به دهن میوه بهشتی تو

میوه شیرین و استخوانت خوش

چند گویی: زیان کنی از من؟

سود کی کردم؟ ای زیانت خوش

شعرهای کودکانه در مورد چیدن میوه

میوه ما چو میوه منصور

بر سر شاخسار بایستی

جان ما در هوای عالم قدس

چون شرر بی قرار بایستی

شعر در مورد چیدن میوه

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد شیر جنگل

گلچین زیباترین شعر در مورد سایه

گلچین زیباترین شعر در مورد سگ

گلچین زیباترین شعر در مورد طلوع خورشید

گلچین زیباترین شعر در مورد رنگ ها

خاکشیر و سرکه سیب

آشنایی با خواص مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

خاکشیر و سرکه سیب ، مصرف خاکشیر و سرکه سیب ، خواص خاکشیر و سرکه سیب ، خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری ، خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن ، لاغری با خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خاکشیر و سرکه سیب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب جزو موادی هستند که در طب سنتی به استفاده از آنها بسیار توصیه شده است.

تحقیقات زیادی در زمینه خواص این دو ماده و تاثیر آنها بر لاغری و کاهش وزن صورت گرفته است.

اولین قدم در کنترل وزن بدن، داشتن رژیم غذایی مناسب است. ادعاهای بسیاری در زمینه کاهش وزن با استفاده از گیاهان و

مواد طبیعی نظیر خاکشیر و سرکه سیب وجود دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در صحرا می روید و دارای برگ هایی بریده بریده است. دانه های خاکشیر زرد رنگ است و
در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. از خاکشیر برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان یبوست،
درمان اسهال و … استفاده می شود و یکی از بهترین نوشیدنی ها در تامین آب بدن است. 
 
یکی از خواص خاکشیر، تاثیر آن بر لاغری افراد است. نکته جالب در مورد خاکشیر این است که تاثیر آن بر بدن،
به نحوه استفاده آن بستگی دارد، مثلا برای درمان مشکلات صفراوی، خاکشیر به همراه سکنجبین استفاده می شود و
خاکشیر به صورت آسیاب شده در درمان اسهال موثر است.
اگر دستگاه گوارش به خوبی کار کند، می تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و لاغری افراد داشته باشد. یکی از خواص مهم خاکشیر
کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، بنابراین استفاده از خاکشیر به صورت ناشتا در طولانی مدت می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود. 

خواص خاکشیر و سرکه سیب

اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید و برای این کار دست به دامن انواع و اقسام مکمل های غذایی و

دارویی شدید به توصیه ما عمل کنید. هر روز صبح ناشتا پیش از آنکه سراغ صبحانه بروید از شربت خاکشی و شیر میل کنید.

به این ترتیب می توانید با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید.

به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی

دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

یکی دیگر از خواص معجزه آسای خاکشی درمان یبوست های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست های ناشی از اضطراب و

تنش های عصبی است. یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده باقی می ماند و

بدن قادر نیست روده ها را به درستی تخلیه کند و این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می شود،

چرا که باقی ماندن مدفوع در روده ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می شود. برای درمان این نوع یبوست و

همین طور درمان یبوست و کم آبی ناشی از کهولت سن نسخه ای گیاهی و بسیار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشیر

کوبیده شده به همراه قندآب می تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یک قاشق غذاخوری خاکشیر را شسته، در یک لیوان آب ولرم بریزید و هر روز صبح ناشتا از این نوشیدنی میل کنید.در صورت تمایل می توانید به اندازه یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.استفاده از این نوشیدنی به صورت طولانی مدت، می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود.

مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از فواید سرکه سیب، لاغری و کاهش وزن است. در دنیای امروز بسیاری از افراد با معضل چاقی مواجه هستند و برای رفع این مشکل به کارهای مختلفی نظیر ورزش، رژیم درمانی و مصرف برخی از محصولات مانند سرکه سیب، روی آورده اند.  سرکه سیب با کاهش اشتها و چربی سوزی در کاهش سایز و وزن بدن موثر است و مصرف منظم آن باعث سوختن چربی با  سرعتی بیش از ذخیره آن می گردد. پکتین های موجود در سرکه سیب، بر روی کلسترول خون تاثیر گذاشته و آن را از بدن خارج می کند، بنابراین سرکه سیب در کاهش چربی خون موثر است.  در سرکه سیب ماده ای به نام پلی فنول وجود دارد که در کاهش وزن موثر است. پلی فنول ها گروهی از مولکول های حلقوی هستند  که با مکانیسم های مختلفی منجر به کاهش وزن و کلسترول خون می شوند. علاوه بر این پلی فنول ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که  می توانند در جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن موثر باشند.  در سرکه سیب اسیداستیک وجود دارد که موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجود در سرکه سیب، باعث کم شدن اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می گردد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

مصرف سرکه سیب قبل از غذا باعث کاهش اشتها شده، در کم شدن وزن موثر است و باعث بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود. ولی واقعیت این است که به منظور مشاهده تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن، باید یک استکان تا یک لیوان از آن در روز مصرف شود که  به علت خاصیت اسیدی سرکه چنین چیزی امکان پذیر نیست، چون مصرف زیاد سرکه باعث افزایش اشتها و از بین رفتن پرز روده می گردد و نتیجه معکوس در بر خواهد داشت.

خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه‌ سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. استیک اسید موجود در سرکه‌ سیب، اشتهای شما را پایین می‌آورد،

متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد و میزان حفظ آب بدن را کاهش می‌دهد. دانشمندان نیز عقیده دارند که سرکه‌ سیب از

هضم نشاسته در بدن جلوگیری می‌کند و همین باعث می‌شود که کالری بسیار کمتری وارد جریان خون شود.

سرکه  سیب حاوی مواد معدنی زیادی است  که علاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد،

  یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر

بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است، این یکی از خواص سرکه سیب است.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از مهم ترین گروه هایی که بهتر است مصرف سرکه را در دستور خوراکی های روزانه خود قرار دهند، دیابتی ها هستند. دکتر «کارول جانسون» رئیس

مرکز تغذیه دانشگاه ایالتی «آریزونا»، تاثیر «اسید استیک» موجود در سرکه سیب را از حدود ۱۳ سال پیش مورد بررسی قرار داد و نتایج آن را در ۶ پژوهش ارائه کرد.

مطالعات وی نشان می دهد این ماده قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. همچنین در میان افرادی که

مستعد ابتلا به این نوع دیابت هستند و یا حتی افراد سالم نیز موثر است.

وی توضیح می دهد: “اسید استیک مانع جذب نشاسته می شود و میزان گلوکز را کاهش می دهد اما اگر آن را با شکر همراه کنید، بی فایده خواهد بود.”

خاکشیر و سرکه سیب

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

فواید و خواص خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص خاکشیر در بارداری و لاغری و یبوست برای زن باردار

شعر در مورد فلافل

شعر در مورد فلافل

شعر در مورد فلافل ,شعری در مورد فلافل,شعر درباره فلافل,شعری درباره فلافل,شعر درباره ی فلافل,شعر در مورد فلافل,شعر برای فلافل,شعر در باره فلافل,شعر با فلافل,شعر درمورد فلافل,شعر با کلمه فلافل,شعر با کلمه ی فلافل,شعر کودکانه در مورد فلافل,شعر مفهومی در مورد فلافل,شعرهای کودکانه در مورد فلافل

شعر در مورد فلافل

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد فلافل برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ساندویچ میخرید 20 هزار تومن

نصفش رو نمیخورید؟

من فلافل دو تومنی خریده بودم

کاهوش افتاد زمین ورداشتم فوت کردم خوردم

شعر در مورد فلافل

خداحافظ فلافل !!!

. . . . . . . . . . . . . . . .

سلام مک دونالد!!!!!

تغییر غذای من بعد از توافق…

شعری در مورد فلافل

دیدین تو فیلم ها میرن رستوران گرون و شیک

بعد با هم دعواشون میشه…

غذاها رو همینجوری ول میکنن میان بیرون؟!!!

وااالا من با دوستام فلافلی هم که میریم

همه سس ها رو خالی خالی میخوریم…

بعدشم جعبه دستمال کاغذی رو ور میداریم 
                                

                                
                                
                            </div>
                            <div class=

ولی قره چوله

ترنجبین خواص

همه چیز در مورد ترنجبین خواص و عوارض و نحوه مصرف

 ترنجبین خواص ،ترنجبین خواصش،خواص ترنجبین برای نوزاد،خواص ترنجبین و خاکشیر،خواص ترنجبین برای پوست،خواص ترنجبین برای نوزاد،خواص ترنجبین با خاکشیر،خواص ترنجبین چیست،خواص ترنجبین برای نوزادان،خواص ترنجبین و خاکشیر،ترنجبین و خواصش،خواص ترنجبین برای نوزادان،خواص دارویی ترنجبین برای نوزادان،خواص ترنجبین نوزاد

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

در این مطلب از سایت جسارت به ترنجبین خواص و عوارض می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ترنجبین خواص

ترنجبین گیاهی است که خواص دارویی فراوانی دارد و به دلیل این خاصیت ها استفاده از آن در کارخانجات قندگیری متوقف شد و فروش دارویی پیدا کرد.

ترنجبین ماده ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می نشیند. در یک بررسی که

توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان انجام شد، مشاهده شد که این شیرابه های قندی در

نتیجه عمل حشره ای به طور طبیعی و با ایجاد شکاف به خارج تراوش می شود.

گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان ها و دشت های کم ارتفاع ایران مانند خراسان،

یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می شود.

در فصل گرمای زیاد و در اواخر تابستان روی برگها و شاخه های این گیاه قطرات ترنجبین شبها ظاهر می شود و

روستاییان محل صبحهای خیلی زود قبل از طلوع آفتاب آن را جمع آوری می نمایند. معمولاً در مناطقی که این گیاه ترنجبین نمی دهد به مصرف تعلیف دام،

شتر و بز می رسد. به همین جهت این گیاه به خارشتر و یا خاربز معروف شده است. البته در مناطقی که این گیاه ترنجبین می دهد نیز

شتر و بز خیلی دوست دارند از آن تعلیف شوند و پروار هم می شوند

ترنجبین حاوی ترکیبات قندی مختلفی چون گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و تری ساکارید است که به راحتی در آب حل می شود.

سابقا از ترنجبین در کارخانجات ساده قندگیری به طور سنتی قند می گرفتند، ولی بعدها چون فروش ترنجبین از

نظر دارویی بازار بهتری پیدا کرد، آن را فقط به عنوان دارو می فروشند.

خواص ترنجبین

ترنجبین معرب ترانگبین است. انگبین در لغت به معنای شیرینی و عسل است. ترنجبین و بطور کلی انگبین‏ها مواد زیادی را

برای تحکیم استخوان‏ها در خود دارند. انگبین به معنی عسل است و در حین اینکه شیرین هستند مواد حیاتی بسیار مقوی و خوبی را در خود دارند.

خواص ترنجبین گسترده بوده، به طور کلی ترنجبین یک ماده قندی طبیعی است که علاوه بر خواص طبی و درمانی فراوان،

برای شیرین کردن داروها به کار میرود و به مراتب بهتر از قند میباشد.

طبع ترنجبین، کمی گرم ولی در عین حال تر است. ترنجبین ملین و مسهل است.

دوز مصرفى ترنجبین به عنوان ملین بر حسب سن بیمار بین 10 تا 70 گرم است که با کمى آب مصرف مىشود. لازم است بدانید،

این گیاه اگر در مقدار کم خورده شود، ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل میشود. همچنین ترنجبین در تسکین سرفه و درد سینه موثر بوده،

برای تسکین عطش و تب مفید میباشد. از دیگر خواص ترنجبین برای نوزادان، رفع تب، درمان زردی نوزادن و پاکسازی کبد از مواد دوران جنینی است،

همچنین باز کردن مجاری ادرار، صدای شکم، درد سینه، عفونتزدایی و رفع جوش، اگزما و شفاف نمودن پوست صورت از دیگر خواص درمانی آن میباشد.

بیشتر بخوانید :

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص و عوارض گل محمدی در بارداری و برای زن حامله

نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری

نماد گلها و گل نرگس نماد چیست همراه عکس

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

ترنجبین را حدود یک قاشق مرباخوری تا غذاخوری در یک چهارم استکان آب جوش حل کرده و پس از صاف کردن به نوزاد بدهید.

میزان مصرف ترنجبین باید آنقدر باشد که با ایجاد اسهال ملایم جرم‌های رسوبی و چسبیده به جدار روده‌های نوزادان پاک شود.

علاوه بر آن یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک استکان آب بجوشانید تا یک چهارم استکان بماند، سپس صاف کرده و آب آن را به نوزاد بدهید.

لازم به ذکر است که ترنجبین را از یک قاشق چایخوری در حالت ناشتا شروع کرده و در یک چهارم استکان آب جوش حل که شد صاف کرده و به نوزاد بدهید،

بخورد ولی اگر کار کردن شکم ایجاد نشد، دوباره دو ساعت بعد این میزان تکرار می‌شود. معمولا با این روش 3 تا 7 روز طول می‌کشد تا زردی نوزادان درمان شود.

خواص ترنجبین برای نوزادان 

به طور کلی مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند و به خونسازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب،

شاتره و ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف می‌کنند. همچنین برای کمک به

بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت

روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی، دارای پوستی روشن شده و لک‌های صورت و پوست‌شان به

طور کامل از بین رفته و یا کمرنگتر خواهند شد. برای تهیه این ترکیب، ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و

صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و مصرف کنید.

از دیگر خواص ترنجبین برای پوست، از بین بردن اگزما، کهیر، التهابات پوستی و برطرف نمودن جوش‌های صورت است که در نتیجه مصرف زیاد

از حد چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند، به این منظور می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر

مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را مصرف نمود، تا جوش‌ها از بین بروند.

همچنین نوشیدن 2 تا 3 لیوان از شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر

در افراد مبتلا می‌شود. لازم به ذکر است، بهترین موقع برای بهرهگیری از خواص ترنجبین برای پوست، خوردن آن به

صورت ناشتا در صبح است و مقدار خوراک آن بسته به سن بیمار از 10 تا 35 گرم میباشد.

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

حشرات کوچکی که بر روی گیاه خاربز یا حاج زندگی می کنند مولد ترنجبین هستند. ترنجبین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است از

این رو این گیاه برای درمان بیماری های عفونی بسیار موثر و مفید استترنجین سرشار از ترکیبات قندی فراوان و مختلفی مانند گلوکز و

فروکتوز و ساکاروز و تری ساکارید می باشد و این ترکیبات قندی به راحتی در درون آب حل می شوند. در گذشته از ترنجبین برای تهیه قند

به طور سنتی بهره می گرفته اند ولی به مرور زمان خواص دارویی ترنجبین به اثبات رسید و امروزه آن را فقط به عنوان یک دارو برای

درمان برخی از بیماری ها می فروشند. ترنجبین هم مانند گیاه گزنه دارای خواص دارویی و درمانی زیادی است.

ترنجبین خواص

برای استفاده ترنجبین می توانید آن را در مقداری آب جوش حل کنید بعد از حل شدن ترنجبین در درون آب جوش خواهید دید که

مایعی صاف بر روی سطح آب تشکیل می شود مایه صاف را بردارید و بگذارید مدتی بماند تا همه مواد خارجی آن ته نشین شود

سپس می توانید بعد از ته نشین شدن مواد خارجی مایه صاف آن را میل کنید بهتر است که آب ترنجبین را در صبح و به صورت ناشتا میل کنید.

خواص ترنجبین :

-ترنجبین دارای خاصیت ملین و مسهل است. و دوز مصرفی آن به عنوان ملین بین ۱۰ تا ۷۰ گرم است که سن

بیمار تایین کننده دوز مصرفی است. اگر از ترنجبین به مقدار زیاد استفاده کنید به عنوان یک مسهل عمل می کند و

استفاده از دوز پایین ترنجبین به عنوان یک ملین عمل می کند.

– درمان سرفه  و تسکین درد سینه

– تسکین دهنده عطش و تب

– اگر ترنجبین را با آب پنیر میل کنید برای اخراج اخلاط سوخته بسیار تاثیر گذار می شود و هم چنین میل کردن ترنجبین با ماء الشعیر برای دفع اخلاط گرم بسیار مفید است.

– میل کردن کره و ترنجبین برای باز کردن ادرار تاثیر گذار است.

– درمان بواسیر با گل های ترنجبین امکان پذیر است.

– درمان روماتیسم نیز با مالیدن روغن برگ های ترنجبین میسر می شود.

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

افرادی که جوش‌های آبله مانند در روی بدن دارند که با تب همراه است نباید از ترنجبین استفاده کنند.

و همچنین بیمارانی که حصبه دارند و کسانی که اسهال خونی دارند و افرادی که در ادرارشان خون وجود دارد نباید از ترنجبین استفاده کنند.

ترنجبین خواص

بیشتر بخوانید :

تاثیر خوردن گل گاوزبان و سقط جنین به دلیل داشتن آلکالوئید

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

فواید و طرز استفاده سرکه سیب برای مو خوره و موهای چرب

رابطه مصرف بین کاکائو و کبد چرب چیست؟مفید است یا مضر؟

اسهال در بارداری

در مورد ضرر و خطرات دل پیچه و اسهال در بارداری و حاملگی

اسهال در بارداری ,اسهال در بارداری و درمان آن,اسهال در بارداری خطر دارد,اسهال در بارداری ضرر دارد,اسهال در بارداری خطرناکه,اسهالی در بارداری,اسهال در بارداری نشانه چیست,اسهال در اوایل بارداری,اسهال در اواخر بارداری,اسهال در دوران بارداری نی نی سایت,ایا اسهال در بارداری خطر دارد,اسهال در بارداری چه خطری دارد,اسهال در بارداری نشانه چیست,اسهال در بارداری خطرناک است,اسهالی در بارداری

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

در ادامه مطلب با علت مشکل اسهال در بارداری و عوارض و خطرات ناشی بیماری در دوران بارداری و همچنین درمان خانگی اسهال آشنا خواهید شد .

اجتناب از غذاهای مسهل: برخی از مواد غذایی می‌تواند اسهال را بدتر کند. به طور کامل باید غذاهای تند، سرخ شده، پرچرب و غذاهای پر فیبر، شیر و محصولات لبنی، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و گازدار، میوه خشک شده، ادویه‌ها، غذاهای شیرین از جمله آب نبات و شکلات و گوشت قرمز را برای مدتی حذف و محدود کنید

اسهال در بارداری

تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که هرگز سابقه مشکلات گوارشی تداشته اند، احتمال این افراد برای ابتلا به یبوست در بارداری و اسهال در بارداری افزایش می یابد. روش های فراوانی و همچنین بسیار راحتی برای بهبود و درمان این مشکلات وجود دارد.  در دوران بارداری سندرم روده تحریک پذیر تشدید می شود و یکی از عوامل ایجاد اسهال در دوران بارداری این مشکل است. در طی دوران بارداری مادر ممکن است مواد غذایی غیر معمول و متفاوت میل کند که در نتیجه باعث می شود تا تاثیراتی را در دستگاه گوارش بگذارد و این امر موجب بروز اسهال در بارداری شود. همچنین هنگامی که عفونت های ویروسی مانند ویروس نوراک و روتاویروس به بدن زن باردار وارد می شوند ممکن است اسهال آبکی با حجم زیاد ایجاد شود. این مشکل با مبارزه بدن مادر با عفونت بر طرف و بهبود می یابد.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

اصلاح رژیم غذایی: محدود کردن برخی مواد غذایی باعث کاهش مواد مقوی مورد نیاز بارداری خواهد شد. بنابراین باید تغییراتی در دیگر مواد مصرفی مادر صورت گیرد از جمله موز، برنج، سیب و نان تست سبزیجاتی مانند هویج پخته شده، غذاهای نشاسته‌دار، شیرینی کراکر و سیب زمینی، گوشت لخم و گوشت کم‌چرب(سینه بوقلمون یا مرغ بدون پوست) و سوپ با برنج، رشته فرنگی یا سبزیجات به برنامه‌ی غذایی مادر باردار اضافه شود

اسهال در بارداری و درمان آن

یکی از انواع اسهال در دوران بارداری اسهال به دلیل عفونت های باکتریایی می باشد که باعث می شود زن باردار تند تند و به صورت مکرر به توالت برود و مدفوع نماید. در این عارضه بیمار مشکل شکم درد دارد، حجم مدفوع کم است، در مدفوع گلبول های سفید و خون دیده می شود و در برخی از آن ها تب نیز ایجاد می شود. معمولا اسهال با گذشت زمان بخبود می یابد اما گاهی اوقات ممکن است که علائم اسهال شدید تر شود، آب بدن خود را از دست بدهید یا کاهش وزن را داشته باشید و همچنین بیشتر از ۴۸ ساعت تب داشته باشید و این دما کاهش نیابد باید سریعا به پزشک مراجعه شود. ایجاد اسهال در بارداری و یا اسهال در هر فردی مستقیما به مواد غذایی که میل می کند مرتبط است.

مصرف مایعات فراوان: باید از تأمین میزان کافی آب بدن با مصرف مقدار فراوانی آب و آب‌میوه حداقل، یک لیتر در هر دو ساعت مطمئن شد. آب علاوه بر مایعات بدن مواد معدنی و سطح الکترولیت‌های مورد نیاز بدن را نیز متعادل می‌کند

اسهال در بارداری خطر دارد

یکی از روش های درمان طبیعی برای اسهال در دوران بارداری مصرف و نوشیدن مایعات فراوان به خصوص آب می باشد. اسهال ممکن است بر اثر کاهش آب بدن صورت گرفته باشد که با استفاده از مایعاتی که می خورید باید این آب از دست رفته بدن باز گردد. می توانید علاوه بر آب از دمنوش های گیاهی، آبمیوه های طبیعی و انواع سوپ استفاده نمایید. همچنین می توانید برای تهیه یک مایع مفید و موثر برای درمان اسهال در بارداری از محلول نوشیدنی و مخلوط ۸ قاشق شکر، نصفه قاشق چای خوری نمک و یک لیتر آب جوشیده استفاده نمایید. هنگامی که این مواد را با هم مخلوط کردید اجازه دهید تا خنک شوند و سپس در طی روز این مایع را بنوشید تا آب از دست رفته به بدن باز گردد و اسهال شما بهبود یابد.

بیشتر بخوانید  :

خواص حنا برای پوست

خاصیت برگ بو

درمان سرفه

برگ سنا و گل سرخ برای پوست

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

مایع درمانی خوراکی (ORS): یکی از روش‌های پر کاربرد و مفید در درمان کم‌آبی ناشی از اسهال است که از ترکیب شکر، نمک و آب تهیه می‌شود و برای دو هفته به عنوان مکمل مصرف می‌شود

اسهال در بارداری ضرر دارد

تغذیه در بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. برای درمان اسهال در بارداری سعی کنید غذاهایی که فیبر کمتری دارند مصرف کنید. غذاهایی که فیبر کمی دارند شامل موز، نان سفید، برنج سفید، سیب زمینی، ماهی و مرغ کاملا پخته شده، گوشت گوساله و گوشت کبابی هستند که این مواد مغذی هم بدن مادر و هم فرزند آینده را با برنامه غذایی متعادل حفظ می کند. همچنین باید از مصرف غذاهای مضر برای مادر و جنین حلوگیری نمایید. این غذاهای نامناسب شامل نوشابه های گازدار، گوشت چرب و سفت، غذاهای پر ادویه، پوست سبزیجات و میوه جات، کافئین، غذاهای شیرین و یا شیرین کننده های مصنوعی هستند و باید از مصرف این مواد غذایی اجتناب نمایید. برای بهبود و کاهش علائم اسهال در بارداری باید به اندازه کافی استراحت نمایید. این استراحت موجب می شود تا بدن آرام شود و بهبود این مشکل را فراهم می کند.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

کنترل داروهای مصرفی: برخی از داروها می‌تواند باعث عارضه‌ی اسهال در مادر باردار شود. با وجود این‌که بدن پس از مدتی به دارو عادت خواهد کرد و میزان عوارض دارویی کاهش می‌یابد، ولی بهتر است داروهای مصرفی خود را در این دوران با پزشک خود کنترل کنید تا در صورت امکان داروی دیگری جایگزین و تجویز شود

اسهال در بارداری خطرناکه

     باید غذاهایی را انتخاب و مصرف کنید که به طور کامل پخته شده باشند. علاوه بر این تا جایی که می توانید از مصرف غذاهای مانده جلوگیری نمایید و اگر تمایل به مصرف آن غذای مانده داشتید، از نگه داشتن آن اطمینان حاصل نمایید و قبل از شروع به مصرف، آن را دوباره و کامل گرم نمایید. تغییرات در رژیم غذایی در دوران بارداری را به تدریج شروع نمایید و از مصرف غذاها و عادات غذایی مضر در این دوران خودداری نمایید.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

    از مصرف خودسرانه‌ی داروهای ضد اسهال در دوران بارداری بپرهیزید، زیرا علاوه بر احتمال بدتر شدن بیماری ممکن است برای سلامت جنین مضر باشد  با وجود مؤثر بودن این روش‌ها در کنترل اسهال بارداری ولی در موارد شدید و شرایطی که علت اسهال از یک بیماری زمینه‌ای جدی ناشی می‌شود، اکتفا به آن‌ها کافی نیست و دخالت پزشک و دارودرمانی لازم است

اسهالی در بارداری

اغلب اکثر موارد اسهال در دوران بارداری با رعایت نکات در مصرف مواد غذایی خود به خود بهبود می یابند. اما نکته ای که در این میان مهم است این است که مدت زمان ابتلا به اسهال طولانی شود ممکن است موجب بروز بی آبی بدن شود که این عارضه برای جنین و مادر مضر است. اگر علائم زیر را در خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید. تب دارید و مدت زمان این طولانی شود. اگر دفع ادرار کاهش یافته است. اگر در مدفوع خون مشاهده کردید و یا دچار گرفتگی شدید هستید. اگر مدت زمان ابتلا به اسهال بیش تر از ۴۸ ساعت باشد.

اسهال در بارداری

بیشتر بخوانید :

قهوه سبز و دیابت

انگور قرمز و فشار خون

خواص چای سبز برای پوست

آلو بخارا و چاقی