آمول صدرا

اس ام اس

آمول صدرا

اس ام اس

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟

کبودی و بریدگی پوست,بیماری کبودی و بریدگی پوست,کبودی و بریدگی پوست در بارداری,علائم کبودی و بریدگی پوست,درمان کبودی و بریدگی پوست,درمان کبودی و بریدگی پوست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کبودی و بریدگی پوست,کبودی و بریدگی پوست را چگونه درمان کنیم,کبودی و بریدگی پوست در کودکان,کبودی و بریدگی پوست در بزرگسالان,کبودی و بریدگی پوست در نوزادان,کبودی و بریدگی پوست در بهار,کبودی و بریدگی پوست در تابستان,کبودی و بریدگی پوست در پاییز,کبودی و بریدگی پوست در زمستان,آشنایی با کبودی و بریدگی پوست,همه چیز در مورد کبودی و بریدگی پوست,کبودی و بریدگی پوست واگیردار است,کبودی و بریدگی پوست و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کبودی و بریدگی پوست

درمان بریدگی, بریدگی دست,  درمان کبودی پوست

به گزارش بی اس ام اس آیا تا به حال برای‌تان اتفاق افتاده که یکدفعه از روی دوچرخه به روی زمین پرت شوید و یا به دیوار برخورد کنید و قسمتی از بدن‌تان کبود شود؟ آیا می‌دانید وقتی بدن شما ضربه می‌خورد و کبود می‌شود چه کاری باید انجام دهید و اصلاً چرا بدن کبود می‌شود؟ برای پاسخ سوالات، متن زیرا را بخوانید.

علت‌های ایجاد کبودی

کبودی که در پزشکی آن را کوفتگی می‌‌نامند، به دلیل آسیب دیدن عروق خونی کوچک زیر پوست در اثر ضربه دیدن ایجاد می‌شود که در اثر آن  خون از رگ‌های خونی به بافت‌های مجاور نشت کرده و موجب کبود شدن بدن می‌شود. اکثر کبودی‌ها به رنگ ارغوانی در می‌آیند. بدن بعضی افراد هم زودتر کبود می‌شود آیا می‌دانید چرا؟ ممکن است یک آسیب مشخص در دو فرد مختلف، کبودی‌های متفاوت ایجاد کند. این مقدار کبودی حتی با توجه به سن نیز متفاوت خواهد بود؛ مثلا گاهی یک آسیب جدی روی بدن یک نوجوان و یا جوان فقط ممکن است یک کبودی کوچک ایجاد کند؛ در حالی که یک آسیب کوچک روی بدن یک سالمند منجر به کبودی وحشتناک و بزرگی شود. رگ‌های خونی با افزایش سن، حساس‌تر و شکننده‌تر می‌‌شوند و حتی گاهی ممکن است بدون آسیب دیدگی، بدن یک سالمند کبود شود! میزان کبودی بدن حتی تحت تأثیر داروها نیز قرار دارد؛ مثل داروهایی که سبب لخته شدن خون و یا داروهایی که موجب خونریزی بیشتر رگ‌ها می‌شوند. (ایبوپروفن، ناپروکسن، وارفارین و آسپرین)؛ به‌خصوص اگر دارو در دز بالایی استفاده شود. داروهای کورتیزون مثل پردنیزون، با افزایش شکنندگی عروق خونی، کبودی را افزایش می‌دهند. بیمارانی که مشکلات ارثی دارند (مثل هموفیلی و یا سیروز [مشکل کبد])، بدن‌شان نسبت به سایرین زودتر کبود می‌شود. حتی ممکن است خونریزی رگ‌های آنها بسیار جدی باشد و جان آنها را تهدید کند.

مراحل بهبود کبودی

رنگ کبودی با گذشت زمان تغییر می‌کند و با نگاه کردن به کبودی می‌توان حدس زد که چه موقع به‌وجود آمده است. وقتی کبودی تازه باشد، رنگ آن قرمز و نشانه وجود خون زیر پوست است. بعد از گذشت یکی دو روز، رنگ قرمز کبودی به آبی یا بنفش متمایل می‌شود. تقریباً بعد از شش روز به رنگ سبز و بعد از هشت الی نه روز به رنگ زرد یا زرد قهوه‌ای در می‌آید و به طور کلی پس از 2 الی 3 هفته، کبودی کاملاً برطرف و رنگ پوست عادی می‌شود.

در صورت تداوم کبودی چه باید کرد؟

گاهی اوقات به جای اینکه با گذشت زمان کبودی بهبود یابد، اندازه آن بزرگ‌تر و اوضاع وخیم‌تر می‌شود و حتی ممکن است درد نیز داشته باشد. دو دلیل برای این موضوع وجود دارد: اول اینکه مقدار زیادی خون در زیر پوست یا عضله جمع شده است که بدن به جای از بین بردن و کاهش این خون، دیواره‌ای دور آن تشکیل می‌دهد و چیزی شبیه یک استخر کوچک از خون به وجود می‌آید که هماتوم نامیده می‌شود. در این مواقع حتماً لازم است به پزشک مراجعه کنید و تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید. دلیل دوم که خیلی به ندرت پیش می‌آید، زمانی است که کلسیم (ماده‌ اصلی تشکیل‌دهنده استخوان) در بدن رسوب می‌کند و باعث سفت و متراکم شدن کبودی می‌شود که آن را «myositis» می‌نامند. این موضوع را می‌توان با اشعه ایکس تشخیص داد و لازم است برای آن حتماً به پزشک مراجعه شود.

علل نادر کبودی

تجمع 1 الی 3 میلی‌متر از خون در زیر پوست که بیشتر روی پاها ظاهر می‌شوند، می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله عفونت دریچه‌های قلب، عملکرد غیرطبیعی قلب و لخته شدن پلاکت‌ها باشد که اغلب به صورت نقاط کوچک قرمز رنگی روی پوست ایجاد می‌شوند. کبودی اطراف ناف ناشی ازخونریزی داخل شکم است و کبودی پشت گوش می‌تواند ناشی از شکستگی جمجمه باشد.

درمان کبودی

اقدامات اولیه‌ای وجود دارند که بعد از آسیب‌دیدگی، با رعایت آنها می‌توان از ایجاد کبودی جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند. کمپرس سرد: یخ را داخل کیسه پلاستیکی و بعد درون یک حوله یا پارچه تمیز قرار دهید و روی محل آسیب‌دیده بگذارید. گذاشتن یخ به طور مستقیم روی پوست می‌تواند اوضاع را بدتر کند و یا موجب سرمازدگی شود. بسته‌های یخ تجاری نیز در فروشگاه‌ها وجود دارند. سرما، جریان خون در محل آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد در نتیجه کبودی کمتری ایجاد می‌شود. سرما همچنین، التهاب را کاهش می‌دهد، اگر برای‌تان امکان دارد، قسمت آسیب‌دیده را بالاتر از سطح قلب قرار دهید تا خون کمتری به آن منطقه برسد. مثلاً اگر پاهای‌تان آسیب دیده است، دراز بکشید و آنها را در یک جای بلند قرار دهید. برای کاهش کبودی و درمان آن، از مصرف داروهایی که به آن اشاره شد، خودداری کنید. البته توجه داشته باشید که نباید مصرف آنها را خودسرانه و بدون تجویز پزشک قطع کرد. در نهایت با دست، منطقه آسیب‌دیده را فشار دهید. این عمل مانع از خونریزی زیاد می‌شود.

تغذیه و درمان کبودی

ممکن است باور نکنید، ولی با تغییر در رژیم غذایی می‌توان کمبودی‌های بدن را سریع‌تر و آسان‌تر درمان کرد حتی در مقایسه با استفاده از انواع کرم‌ها، بعضی مواد غذایی اثر بیشتری دارند.یونجه: آب و جوانه یونجه به درمان سریع کبودی کمک می‌کند. یونجه حاوی مقادیر بالایی مواد معدنی و ویتامین K است که در لخته‌شدن خون و بهبود کبودی مؤثر است. می‌توانید از جوانه آن در تهیه سالاد، سوپ و یا ساندویچ استفاده کنید. همچنین حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌اکسیدان، اسیدفولیک و منیزیم و روی می‌باشد. ترکیب آب یونجه با آب هویج به مقدار مساوی، طعم قوی یونجه را کاهش می‌دهد.پرتقال: پرتقال و سایر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C نیز کبودی را درمان می‌کنند. کمبود این ویتامین نیز می‌تواند دیواره رگ‌های خونی را نازک و ضعیف کند؛ به طوری که حتی با کوچک‌ترین فشار، بدن فرد کبود شود. آووکادو، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، کلم‌پیچ، بروکسل و خرمالو نیز کبودی را بهبود می‌بخشند.

درمان بریدگی, بریدگی دست,  درمان کبودی پوست

بریدگی

لحظه‌‌ای بی‌توجهی می‌تواند به بریدگی دست و انگشت شما منتهی شود. اولین قدم در مراقبت از بریدگی و خراش، جلوگیری از خونریزی است. خونریزی اکثر زخم‌ها را می‌توان با یک فشار ملایم مستقیم به‌وسیله یک پارچه تمیز و یا پانمسان و باند، متوقف کرد. حدود 10 -20 دقیقه فشار دهید. اگر بااین کار خونریزی متوقف نشد، به سرعت به دنبال راه چاره باشید و حتماً به پزشک مراجعه کنید. گام بعدی شستن زخم با آب و صابون است. هر نوع ماده خارجی، مثل خاک و چوب و … را که می‌تواند به عفونت منجر شود، کاملاً شسته و از زخم خارج کنید. استفاده از یک موچین تمیز و استریل برای بیرون کشیدن مواد خارجی از بریدگی مناسب است؛ اما کاملاً مواظب باشید که زخم را عمیق‌تر و اوضاع را وخیم‌تر نکنید. پس از آن بریدگی را به آرامی بشویید و برای استریل کردن آن، از بتادین استفاده کنید. سپس آن را با یک پانسمان مثل گاز ببندید تا از ایجاد عفونت و ورود میکروب به داخل آن جلوگیری شود.پمادهای آنتی‌بیوتیک، مثل باسیتراسین و یا نئوسپورین نیز به بهبود زخم و حفظ رطوبت آن کمک می‌کنند. مراقبت مداوم از زخم بسیار مهم است. سه بار در روز محل بریدگی را با آب و صابون بشویید و روی آن پماد آنتی‌بیوتیک بزنید و در صورت نیاز، باند آن را تعویض کنید. بریدگی اگر فراتر از پوست بوده و سطح عمیقی از گوشت نیز بریده شده باشد، حتماً باید پزشک آن را بخیه بزند. زخم هر چه زودتر بخیه بخورد، خطر عفونت کاهش می‌یابد. در حالت ایده‌آل، ظرف شش ساعت بعد از بریدگی، زخم باید بخیه شود. بیماران دیابتی، بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند، بیمارانی که داروهای استروئیدی مثل پردنیزون استفاده می‌کنند و مبتلایان به ایدز نسبت به سایر افراد، زودتر بریدگی و زخم آنها عفونی می‌شود.

علائم عفونت زخم

اگر مایع زرد یا سبز رنگی (چرک) از درون زخم خارج شود و یا پوست اطراف زخم قرمز رنگ و متورم و دردناک شده باشد، زخم عفونت کرده است و باید به پزشک مراجعه نمود. اگر همراه با عفونت تب هم شروع شود، باید عفونت را جدی‌تر گرفت و در اولین فرصت نزد پزشک رفت. اگر در 10 سال اخیر واکسن بیماری کزاز را دریافت نکرده‌اید، حتماً بعد از بریدگی و خراش نزد پزشک رفته و واکسینه شوید.

تغذیه و  درمان بریدگی

تغذیه مناسب در درمان بریدگی‌ها بسیار مؤثر است و با کمک به سیستم ایمنی بدن و کشتن میکروب‌ها سرعت بهبود بریدگی را افزایش می‌دهد. متأسفانه هیچ راهی برای جلوگیری و یا کاهش ایجاد بریدگی و خراش وجود ندارد؛ جز اینکه کمی بیشتر احتیاط کنید.میخک:میخک درخت گرمسیری است که عطر فوق‌العاده‌ای دارد و نه تنها بوی روغن و یا پودر آن آرامبخش است، بلکه غنی از اوژنول می‌باشد. اوژنول نوعی ماده شیمیایی است که خاصیت ضددرد و ضدعفونی‌ کنندگی دارد؛ بنابراین از روغن میخک برای کاهش درد و عفونت زخم‌ها استفاده می‌شود.سیر: سیر یکی از طبیعی‌ترین و بهترین آنتی‌بیوتیک‌هاست که در درمان زخم‌ها مؤثر است.آویشن: آویشن یکی از  غنی‌ترین منابع تیمول است که بسیار معطر می‌باشد و بعد ازمیخک و سیر، برای درمان عفونت و زخم بسیار مؤثر است. از آویشن به صورت موضعی برای درمان سوختگی و مشکلات عضلانی و پوستی استفاده می‌شود.زغال اخته: زغال اخته از آنجا که حاوی اسید هپیوریک می‌باشد، خاصیت ضدباکتریایی دارد و به درمان زخم و بریدگی کمک می‌کند.عسل: مطالعات نشان می‌دهند که مالیدن عسل بر روی زخم، بهبود آن را سرعت می‌بخشد، زیرا دارای خواص ضدباکتریایی است.گل اشرفی: در قرن 19 از گل اشرفی برای درمان بیمارانی که زخم‌ آنها دیر بهبود می‌یافت، استفاده می‌کردند. آنها این گل را در الکل خیس کرده و روی زخم قرار می‌دادند.

منبع: دنیای سلامت

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟

درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت

درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت

تـرومـبـوفـلـبـیـت,بیماری تـرومـبـوفـلـبـیـت,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بارداری,علائم تـرومـبـوفـلـبـیـت,درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت,درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت,تـرومـبـوفـلـبـیـت را چگونه درمان کنیم,تـرومـبـوفـلـبـیـت در کودکان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بزرگسالان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در نوزادان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در بهار,تـرومـبـوفـلـبـیـت در تابستان,تـرومـبـوفـلـبـیـت در پاییز,تـرومـبـوفـلـبـیـت در زمستان,آشنایی با تـرومـبـوفـلـبـیـت,همه چیز در مورد تـرومـبـوفـلـبـیـت,تـرومـبـوفـلـبـیـت واگیردار است,تـرومـبـوفـلـبـیـت و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تـرومـبـوفـلـبـیـت

سرطان, لخته خون, قرص های ضدبارداری, تورم پاها

به گزارش بی اس ام اس ترومومبوفلبیت عبارت است از ایجاد لخته خون در وریدهای بدن انسان .ترومومبوفلبیت به دو صورت بروز می کند: ۱ ترومومبوفلبیت سطحی ۲ ترومومبوفلبیت عمقی…علل بروز لخته در رگ ها و بروز ترومومبوفلبیت عمقی، شامل بی تحرکی، مصرف قرص های ضدبارداری، سرطان، و… هستند. بی تحرکی سرعت حرکت خون را در وریدها کاهش می دهد و همین مساله باعث کم شدن جریان خون در عضو فرد می شود. وقتی جریان خون در ورید کند شود، لخته ایجاد خواهد شد، علایم این بیماری بسیار متفاوت هستند. گاهی بیمار با سردرد مراجعه می کند و گاهی با درد و تورم پاها (به خصوص پای چپ) و حتی گاهی با تنگی نفس. درد و تورم بیشتر در ساق پا خود را نشان می دهد که با حرکت عضو این حرکت تشدید می شود.ترومبوفلبیت در سیستم تخلیه وریدی مغزی، به صورت سردرد یا تهوع و استفراغ ناگهانی خود را نشان می دهد. تشکیل لخته بیشتر وریدهای اندام تحتانی را درگیر می کند و ایجاد لخته های خونی در مسیر عروق خونی اندام ها، باعث اختلال جریان خون می شود و در نتیجه منجر به انسداد نسبی یا کامل عروق خونی خواهد شد. یکی از مهم ترین عوارض احتمالی ترومومبوفلبیت وریدهای عمقی، آمبولی ریوی است که به علت حرکت لخته خون در سیستم گردش خون و انتقال آن به دستگاه گردش خون ریوی به وجود می آید.

سرطان, لخته خون, قرص های ضدبارداری, تورم پاها

پیشگیری از آمبولی ریه مهم ترین دلیل درمان بیماران مبتلا به ترومومبوفلبیت وریدهای عمقی است.از علایم آمبولی ریوی، تنگی نفس و درد قفسه سینه است و با تنفس عمیق شدت درد افزایش می یابد. بیمار برای تشخیص این بیماری بعد از مشاهده این علایم، باید به پزشک مراجعه کند تا معاینه شود. اگر لخته در ورید های سطحی تشکیل شده، جای نگرانی نیست اما اگر لخته در وریدهای عمقی بود، باید سونوگرافی داپلر رنگی انجام دهد تا لخته ها داخل وریدها تشخیص داده شوند.اگر بیماری واقعا دچار ترومومبوفلبیت عمقی شد، باید چند روز در بیمارستان بستری و داروی ضدلخته تزریقی برای وی تجویز شود تا به بهبود کامل برسد و سپس چندماه داروی ضدلخته خوراکی مصرف کند. مدت مصرف داروی ضدلخته خوراکی به محل تشکیل لخته و نظر پزشک بستگی دارد. بعد از ترخیص، استفاده مادام العمر از جوراب واریس ضروری است تا از عوارض ترومومبوفلبیت جلوگیری شود.این جوراب از ورم های مزمن ساق پای بیمار جلوگیری می کند. اگر از ورم ناشی از این عارضه جلوگیری نشود، به زخم های ساق پا منجر خواهد شد. براساس تشخیص پزشک، بیمار باید از ۳ ماه تا مادام العمر از داروهای ضدلخته خوراکی استفاده کند. برای پیشگیری، پزشکان به هر بیماری که بستری می شود و خطر بروز لخته در او وجود دارد، داروی ضدلخته با دوز پایین تزریق می کنند اما متاسفانه باید اذعان کرد پزشکان ما به این نکته توجه نمی کنند. میزان توجه برخی پزشکان به تجویز دارویی ضدلخته با دوز پایین کامل و کافی نیست و گاهی فراموش می شود دارو با دوز پایین برای بیمار تجویز شود.

منبع:salamat.ir

درد و درمـان تـرومـبـوفـلـبـیـت

ژنیکوماستی در مردان

ژنیکوماستی در مردان

ژنیکوماستی در مردان,بیماری ژنیکوماستی در مردان,ژنیکوماستی در مردان در بارداری,علائم ژنیکوماستی در مردان,درمان ژنیکوماستی در مردان,درمان ژنیکوماستی در مردان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان ژنیکوماستی در مردان,ژنیکوماستی در مردان را چگونه درمان کنیم,ژنیکوماستی در مردان در کودکان,ژنیکوماستی در مردان در بزرگسالان,ژنیکوماستی در مردان در نوزادان,ژنیکوماستی در مردان در بهار,ژنیکوماستی در مردان در تابستان,ژنیکوماستی در مردان در پاییز,ژنیکوماستی در مردان در زمستان,آشنایی با ژنیکوماستی در مردان,همه چیز در مورد ژنیکوماستی در مردان,ژنیکوماستی در مردان واگیردار است,ژنیکوماستی در مردان و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان ژنیکوماستی در مردان
ژنیکوماستی در مردان

به گزارش بی اس ام اس همه می دانیم که در سن بلوغ و تحت تاثیر هورمون استروژن ـ که مهم ترین هورمون زنانه است ـ در دختران پستان ها شروع به رشد می کند. در پسرها به دلیل وجود هورمون تستوسترون ـ که مهم ترین هورمون مردانه است ـ رشد پستان ها ایجاد نمی شود و این اعضا در همان حالت بچه گانه باقی می مانند.واضح است که اگر به هر دلیل در مردان میزان هورمون استروژن نسبت به تستوسترون زیاد شود، رشد غیرطبیعی پستان ها در مردان را شاهد خواهیم بود. البته چند حالت فیزیولوژیک یعنی طبیعی نیز وجود دارد که باعث ژنیکوماستی می شود. اولین نوع ژنیکوماستی فیزیولوژیک مربوط به دوران بلوغ است. بسیاری از پسرها اواسط دوره بلوغ یعنی حدود ۱۴ سالگی بزرگی و برآمدگی دردناکی را در پستان هایشان متوجه می شوند. این حالت معمولا زودگذر بوده و طی ۶ ماه از بین می رود و همزمان با رشد اندام های مردانه است.

ژنیکوماستی در مردان

در پسران و مردان چاق نیز رشد پستان ها نسبت به دیگران بیشتر است. البته حجم عمده این رشد مربوط به چربی است، اما قسمتی از آن به دلیل تبدیل هورمون مردانه در بافت چربی به هورمون زنانه است که به رشد بافت های پستانی منجر می شود. مردان پیر نیز بتدریج با کم شدن هورمون مردانه و زیاد شدن بافت چربی درجاتی از ژنیکوماستی را تجربه می کنند که غیر طبیعی نیست.نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که سرعت ایجاد ژنیکوماستی اهمیت زیادی دارد. وقتی این مشکل سریع ایجاد می شود، پستان ها نسبت به لمس حساس می شود و در این موارد باید احتمال وجود بیماری ها را در نظر داشت. نکته دیگر، خروج خون و تغییر شکل پوست پستان است که حتما باید به عنوان یک نشانه خطر مورد توجه قرار گیرد. همان طور که گفته شد، پسران اواسط بلوغ به موازات رشد اندام های مردانه به طور موقت رشد مختصری در پستان هایشان خواهند داشت. توجه به این موضوع لازم است که اگر رشد پستان ها با رشد اندام های جنسی هماهنگ شود، به عنوان کمبود هورمون های مردانه، فرد باید مورد معاینه و بررسی های آزمایشگاهی قرار گیرد. گاهی این اتفاق در مردان بالغ که حتی صاحب فرزند هستند نیز رخ می دهد که باید به دلیل به هم خوردن تعادل هورمون های جنسی مورد بررسی و درمان قرار گیرد. گاهی ژنیکوماستی نشانه بیماری های خطرناکی مثل تومورهای هیپوفیز است. دراین بیماری به دلیل رشد تومور تولید هورمون های کنترل کننده غده های سازنده هورمون مردانه مختل شده و بیمار به موازات رشد پستان ها دچار افت قوای جنسی می شود و وجود سردرد و نقص بینایی، تشخیص این بیماری را محتمل می کند.تومورهای بیضه نیز می تواند با ایجاد ژنیکوماستی خود را نشان دهد، در این حال معمولا رشد یکی یا هر دوی بیضه ها علامت بیماری است.

منبع:jamejamonline.ir

ژنیکوماستی در مردان

ترش کردن معده یک زنگ خطر است

ترش کردن معده یک زنگ خطر است

ترش کردن معده,بیماری ترش کردن معده,ترش کردن معده در بارداری,علائم ترش کردن معده,درمان ترش کردن معده,درمان ترش کردن معده با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان ترش کردن معده,ترش کردن معده را چگونه درمان کنیم,ترش کردن معده در کودکان,ترش کردن معده در بزرگسالان,ترش کردن معده در نوزادان,ترش کردن معده در بهار,ترش کردن معده در تابستان,ترش کردن معده در پاییز,ترش کردن معده در زمستان,آشنایی با ترش کردن معده,همه چیز در مورد ترش کردن معده,ترش کردن معده واگیردار است,ترش کردن معده و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان ترش کردن معده

ترش کردن معده یک زنگ خطر است

به گزارش بی اس ام اس : ترش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلکس اسید معده است و می‌تواند زنگ خطری برای سایر بیماری‌ها باشد. غذا خوردن، خواب و بوی مواد غذایی باعث ایجاد حرکات دودی شکل و ترشح اسید در معده شده و دریچه‌ای که حدفاصل معده و مری قرار دارد مانع برگشت و رفلکس اسید به مری می‌شود. این دریچه به صورت فیزیولوژیک در طول شبانه روز چندین مرتبه باز و مجدد محکم بسته می‌شود و درصورتیکه دریچه حایل به دلایلی پایداری خود را از دست دهد اسید به مری باز می‌گردد. با رفلکس اسید معده به مری، ترشحات بزاق به منظور کاهش و خنثی کردن خاصیت اسید افزایش می‌یابد. همچنین حرکات دودی مری، اسید را به معده باز می گرداند تا به بافت مری آسیب نرسد. ترش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلاکس اسید معده است، بیماری‌های آلرژی، سینوزیت، گلودرد،سرفه مزمن، تنگی نفس و حتی آسم می‌تواند بر اثر رفلاکس اسید معده باشد که در مرحله اول باید این بیمار درمان شود تا بدن به داروها جواب دهد.

ترش کردن معده یک زنگ خطر است

در صورت عدم درمان این بیماری، مری ملتهب ومتورم می شود و لقمه غذا در گلو گیر می‌کند و سلامت شخص را به خطر می اندازد. کاهش وزن، خوردن غذاهای کم حجم، اجتناب از غذاهای چرب، فست فودها، قهوه، از جمله عوامل پیشگیرانه رفلکس اسید معده است.

منبع:salamatnews.com

ترش کردن معده یک زنگ خطر است

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟


 خون دماغ,بیماری خون دماغ,خون دماغ در بارداری,علائم خون دماغ,درمان خون دماغ,درمان خون دماغ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خون دماغ,خون دماغ را چگونه درمان کنیم,خون دماغ در کودکان,خون دماغ در بزرگسالان,خون دماغ در نوزادان,خون دماغ در بهار,خون دماغ در تابستان,خون دماغ در پاییز,خون دماغ در زمستان,آشنایی با خون دماغ,همه چیز در مورد خون دماغ,خون دماغ واگیردار است,خون دماغ و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان خون دماغ

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

به گزارش بی اس ام اس خون دماغ حتی اگر به ندرت اتفاق بیافتد، باید جدی گرفته شود. این عارضه که در پزشکی با عنوان «اپیستاکسی» از آن یاد می‌شود، به علت قطع شدن رگ های کوچک خونی در داخل بینی اتفاق می‌افتد.در یک مکان خنک بنشینید، به آرامی و توسط دهان نفس بکشید و لباس های اطراف گردن تان را باز کنید.سرتان را به جلو خم نکنید، اما کمی به عقب متمایلش نمایید.اگر خونی در دهان تان هست، به بیرون بیندازیدش زیرا غورت دادن خون باعث تهوع می‌شود.بینی تان را به آرامی تمیز کنید تا اگر لخته خونی در بینی مانده، خارج شود.با دو انگشت، دو سوراخ بینی تان را پنج تا ده دقیقه نگه دارید تا جریان خون قطع شود.(حواستان باشد که اگر مشکوک به شکستگی بینی هستید، سعی نکنید که جلوی خونریزی از دو سوراخ بینی را بگیرید).ضمناً می‌توانید چند تکه یخ که در یک پارچۀ سفید پیچیده شده است را روی بینی تان بگذارید تا جریان خون از بینی کم شود.اگر این روش اثر نداشت، چاره ای ندارید جز اینکه یک فتیله پنبه ای که قابلیت بند آوردن خون را داشته باشد، در سوراخ های بینی تان قرار دهید (پنبه باید به یک مادۀ منعقد کننده آغشته شده باشد). سپس یک ساعت منتظر بمانید و بعد به آرامی فتیله ها را خارج کنید. در تمام موارد، زیاد فتیله ها را عوض نکنید زیرا ممکن است این کار باعث حساس شدن مخاط بینی شود.به محض اینکه جریان خون متوقف شد، تا 4 ساعت از فین کردن خودداری کنید.در طی این مدت از خوردن قرص آسپرین یا هر ضد التهاب دیگر اجتناب نمایید.

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
1)اگر خون طی نیم ساعت بند نیامد، یا اگر همراه با سردرد بود، فوراً به پزشک مراجعه کنید. پزشک نیز یک فتیلۀ بزرگ که آغشته به مواد منعقد کننده است، در سوراخ های بینی تان قرار می‌دهد و تا جایی که لازم است آن را داخل می‌کند. سپس، اگر مشاهده شود که رگ های خونی کوچک آسیب دیده اند، ممکن است از روش «سوزاندن» این رگ ها، که اغلب به وسیلۀ لیزر انجام می‌شود، استفاده کند تا خطر خون دماغ شدن مجدد را کاهش دهد.2)در مواردی که خونریزی های بینی مکرر باشند یا مقدار خونی که خارج می‌شود، خیلی زیاد باشد نیز باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی های مکرر ممکن است علامت یک بیماری مزمن مانند فشار خون بالا یا مشکلات انعقادی خون باشند. در اغلب این موارد، آزمایش خون تجویز می‌شود.

عوامل ایجاد خون دماغ و افراد در معرض خطر
سرماخوردگی، آلرژی، آلودگی هوا و ارتفاع از عوامل ایجاد خونریزی هستند زیرا این موارد حساس شدن مخاط بینی را با خود به همراه دارند. افراد در معرض خطر هم به طور کلی، کودکان هستند به علت حساس بودن خیلی زیاد رگ های شان و همچنین افراد سالخورده اغلب به خاطر فشار خون بالا. برخی داروها نظیر ضد التهاب ها یا ضد انعقاد ها نیز ممکن است علت خونریزی از بینی باشند. عوامل هورمونی نیز دخیل اند، مانند: بلوغ، حاملگی و یائسگی. و البته: استرس، دیابت، نارسایی کبدی و… .

منبع:iranpaya.mihanblog.com

آیا شما هم خون دماغ می‌شوید؟

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

به گزارش بی اس ام اس : مسواک شما کثیف تر ازآن چیزی است که تصور می کنید.آیا تاکنون فکر کرده ایدکه در مسواک شما چه چیزهایی کمین کرده است. مسواک ها سرشار از انواع میکرب ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که یک مسواک بدون درپوش می تواند بیش از 100 میلیون باکتری را در خود جای دهد. اما نگران نباشید. به هر حال دهان ما نیز چندان استریل و عاری از میکرب نیست. صدها میکروارگانیسم در دهان ما هر روز وجود دارد و این مشکل چندان بزرگی نیست. در واقع می توان گفت که مشکل زمانی جدی می شود که تعادل این باکتری ها در دهان به هم می خورد. بهتر است بدانیم که پلاک ها یا همان جرم های روی دندان، باکتری ها هستند و بنابر این با هر مرتبه مسواک زدن این باکتری ها به مسواک منتقل می شود. سوالی که در این رابطه مطرح می شود این است که آیا ممکن است در نتیجه مسواک های آلوده بیمار شد؟ پاسخ چندان روشن نیست، فارغ از این حقیقت که چه تعداد باکتری در دهان ما زندگی می کنند و یا از طریق دهان به مسواک منتقل می شوند باید گفت که دفاع بدن در مقابل این باکتری ها به قدری هست که دچار عفونت ناشی از میکرب های روی مسواک نشوید. خوشبختانه باید گفت که بدن به طور خودکار علیه این باکتری ها مبارزه می کند ، بدون آنکه علامتی از ناراحتی مشخص شود. به همین دلیل ما به درستی خبر از شواهد میکربی روی مسواکی که در دستشویی یا هر جای دیگر قرار می دهیم نیستیم . با این حال بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا از بروز همان مشکلات نادر که در نتیجه آلودگی مسواک است نیز مصون بمانیم.

مسواک را دور از محل توالت قرار دهید . در بسیاری از خانه ها دستشویی و توالت در کنار هم تعبیه شده و به عبارتی بسیار نزدیک به هم هستند و در اغلب موارد نیز مسواک در لیوانی کنار کاسه دستشویی قرار می گیرد. هر توالتی گازهای آلوده در هوا پراکنده می کند و این جای تعجب است که چرا مسواک را آن نزدیکی ها قرار می دهید. با این توصیفات تاکید می شود که تا آنجا که امکان دارد مسواک را جایی دور تر از توالت قرار دهید.نکته بعد اینکه بعد از توالت کردن و قبل از مسواک زدن حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

مسواک خود را بعد از هر بار مصرف به دقت شستشو دهید.

مسواک خود را خشک نگه دارید . همان طور که می دانید باکتری ها تمایل زیادی به محیط های مرطوب دارند. بنابر این سعی کنید مسواک خود را در فاصله زمانی هر مرتبه مصرف، خشک نگه دارید. از درپوش مسواک بهتر است استفاده نکنید زیرا رطوبت مسواک را حفظ می کند و محیط را هر چه بیشتر مستعد رشد باکتری ها می کند.

مسواک خود را مستقیم نگه دارید. قرار دادن مسواک در جایی که مستقیم باشد بهتر است از حالت افتاده آن روی هر سطح .

هر گز از مسواک دیگران استفاده نکنید و چنین اجازه ای نیز به دیگران ندهید که بخواهند از مسواک شما استفاده کنند. حتی توصیه می شود که مسواک خود را در مجاورت مسواک دیگری قرار ندهید ، زیرا باکتری ها از یکی به دیگری منتقل می شود. هم اکنون محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که مدعی است می تواند مسواک را عاری از باکتری کند .

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

روش هایی که این محصولات دارند به کمک گرما ، اشعه یا اسپری های باکتری کش است و بعضی از مسواک ها نیز گفته می شود که حاوی فرچه ضد رشد باکتری است. شواهد نشان می دهد که بعضی از این راهکارها مفید است و منجر به از بین رفتن باکتری می شود. بنابر این اگر تصمیم گرفته اید که از این محصولات استفاده کنید تاییدیه سازمان غذا و دارو را در این زمینه در نظر بگیرید. همچنین به خاطر داشته باشید که حتی بهترین محصولات نیز به قادر از بین بردن تمام باکتری ها نیستند.بعضی از وب سایت ها پیشنهاد می کنند که مثلا مسواک را در مکروویو قرار دهید تا باکتری ها از بین برود، اما همین عمل ممکن است کاراریی مسواک را تحت تاثیر قرار دهد و به عبارتی به ساختمان مسواک آسیب وارد کند.بهترین راهکار ممکن در این رابطه این است که مسواک خود را بعد از مدتی استفاده دور بیاندازید. زمان پیشنهادی در این رابطه هر سه تا چهار ماه یکبار است. و نهایت این که به خاطر داشته باشید که این باکتری ها هستند که موجب بد بویی دهان، پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شوند . بنابر این مسواک زدن و نخ کشیدن به دندان ها را هرگز فراموش نکنید . همچنین شستشوی دهان با مواد شوینده ضد باکتری قبل از مسواک زدن از انتقال باکتری به مسواک ممانعت می کند.

حقیقتی زشت در مورد مسواک شما

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب

تعبیر خواب آب , آب در خواب دیدن

اگز خواب آب دیده اید و می خواهید تعبیر دیدن آب در خواب را بدانید این مطلب را بخوانید


تعبیر دبدن آب در خواب را خوب دانسته اند و آن را نشانه روشنایی و صفا معرفی کرده اند. اما در چه شرایطی آب را دیده اید و کیفیت آب چگونه باشد همه بر تعبیر خواب آب موثر است. آبهای روان کم عمق که بتوان کف آب را دید و شفاف و صاف باشد، بهترین تعبیر را دارد. آب روان بهتر از آب راکد است. آب روان را جریان زندگی ببینده خواب تعبیر می کنند. اگر در این آب روان ماهی هم باشد مسلماً تعبیر بهتری دارد، علی الخصوص ماهی سرخ و سفید. آبهای روان را شادی و عمر بلند هم تعبیر می کنند. آبهای راکد نشان دهنده غم و غصه و اندوه و حتی بیماری است  و آبی که لجن شده باشد ابتلاست. ابتلا به اموری که باعث زحمت و دردسر برای ببینده خواب می شود و گرفتاری هایی برای او به وجود می آید. اگر آب دریا باشد، موجهای دریا سختی هایی باشد که بر سر راه شما قرار می گیرد و اگر موجی شما را از جای بلند کند و به ساحال پرتاب کند پس از تحمل رنج و سختی به آسایش و آرامش میرسید. اگر آب خروشان و زیادی را در خواب ببینید، که نظاره گر آن آب باشید نه در درون آن نشانگر قدرتی است که با آن روبه رو می شوید. اگر در درون این آب خروشان بودید با شخصی قوی درگیر می شود که احتمالا آسیبی به شما نمی رساند اما تمام انرژیتان را از شما می گیرد. خوردن آب رودخانه اگر آب کثیف باشد مالی آلوده  به بهره است که از راهی ناصحیح نصیب شما شده است و آب روشن مالی است که از راه صحیح به دست می آید.

تعبیر خواب

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

سردرد,بیماری سردرد,سردرد در بارداری,علائم سردرد,درمان سردرد,درمان سردرد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سردرد,سردرد را چگونه درمان کنیم,سردرد در کودکان,سردرد در بزرگسالان,سردرد در نوزادان,سردرد در بهار,سردرد در تابستان,سردرد در پاییز,سردرد در زمستان,آشنایی با سردرد,همه چیز در مورد سردرد,سردرد واگیردار است,سردرد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سردرد

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

 به گزارش بی اس ام اس  اکثر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می روند. اما با پیدا کردن علت این سردردها نه تنها می توان شدت درد را کاهش داد، بلکه می توان از بروز آنها در آینده نیز پیشگیری کرد. سردردها یکی از شایع ترین دلایل مراجعه بیماران به پزشکان عمومی یا کلینیک های عصب شناسی در سراسر جهان است.تقریبا علت همه سردردها از جمله میگرن یک عامل است. یک جریان الکتریکی در قسمت پشت مغز به طور اشتباه تولید می شود و دردهای ناحیه سر را به وجود می آورد. تقریبا در میان مردم سراسر جهان این باور اشتباه وجود دارد که سردرد یکی از نشانه های ابتلا به تومور مغزی است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست. تحقیقات نشان می دهد فقط یک درصد افرادی که به دلیل سردرد به مراکز پزشکی مراجعه می کنند، دچار یک مشکل جدی و خطرناک هستند. با اینکه بسیاری از سردردها چندان مهم نیستند، اما در بعضی از موارد شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید. برای مثال زمانی که شما دچار سردرد ناگهانی شدید یا سردرد شما همراه با تب بود در مراجعه به پزشک تردید نکنید. همچنین زمانی که همراه با سردرد احساس سرگیجه داشتید یا حافظه شما دچار مشکل شد حتما باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در ادامه بعضی از علت های عجیب ابتلا به سردرد را با هم مرور می کنیم. شاید شما هم بتوانید با شناختن این عوامل و دوری گزیدن از آنها خود را از سردردهای آزاردهنده دور نگاه دارید.

وقتی موهایتان را کوتاه می کنید
یکی از دلایل عجیب ابتلا به سردرد در بعضی از مردم مراجعه به آرایشگاه و کوتاه کردن موهای سرشان است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما مجبورید سر خود را هنگام شست وشوی موها روی سینک دراز کنید. در این هنگام فشار زیادی به گردن وارد می شود و باعث تحریک یکی از عصب هایی می شود که در این مسیر قرار دارند. در اثر این اتفاق یک یا دو روز بعد سردرد به سراغ شما می آید، اما از آنجا که این اتفاق با تاخیر رخ داده است، شما متوجه علت اصلی آن نمی شوید. یکی دیگر از علت های عجیب سردرد زمانی است که شما روی صندلی نشسته اید و گوشی تلفن را بین شانه و گوش خود نگاه داشته اید. در این هنگام نیز فشار زیادی به عصب های گردن وارد می شود که بعد از مدتی خود را با سردرد نشان می دهد.

سرفه کردن
شاید باورتان نشود، اما در دنیای پزشکی نوعی سردرد وجود دارد که از آنها به عنوان سردردهای سرفه ای یاد می شود. این سردردها بر اثر عواملی مانند سرفه کردن، عطسه کردن، خالی کردن محتوای بینی یا خم شدن به جلو به وجود می آید.تقریبا یک درصد سردردهای جهان در اثر سرفه کردن به وجود می آید و البته این نوع سردردها در بین مردان شایع تر است. علت اصلی این دردها فشاری است که در داخل مغز به وجود می آید. این دردها که اغلب شدید و تکرارشونده هستند ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول بینجامند و در بیشتر مواقع هم در قسمت پشت سر احساس می شوند. در حالی که در اکثر موارد علت این موضوع ناشناخته است، اما بعضی تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد نزدیک به ۱۰ درصد از سردردها بر اثر ناهنجاری آرنولد چیاری به وجود می آیند. در این حالت در هنگام سرفه، فشاری به قسمت پشت مغز و به سمت بخش بالای ستون فقرات وارد می شود که عامل بروز سردرد است. این نوع از سردردها اغلب با علایم دیگری مانند دردهای ناحیه گردن، عدم توانایی در حفظ تعادل، مشکلات بینایی، کم شنوایی، فراموشی و شنیدن صدای زنگ در گوش ها همراه هستند.

وقتی به باشگاه ورزش می روید
بعضی از ورزشکاران بعد از راه رفتن یا دویدن روی تردمیل دچار سردرد می شوند. در این افراد هر گونه فعالیت ورزشی از جمله راه رفتن روی تردمیل باعث ایجاد تورم در رگ های خونی ناحیه سر، گردن و جمجمه می شود که این عامل می تواند در نهایت به سردرد منجر شود. این دردها معمولا چند ثانیه بعد از شروع ورزش کردن ظاهر می شوند و ممکن است در هر قسمت از سر خود را نشان بدهند. معمولا افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند، بیش تر از دیگران این نوع از سردردها را تجربه می کنند. البته برای رفع این مشکل راه حل های ساده ای وجود دارد. برای مثال، می توان نوع ورزش را تغییر داد و به جای دویدن روی تردمیل، شنا کردن را انتخاب کرد. همچنین مصرف داروهای ضد تورم، نیم ساعت قبل از شروع ورزش تا حد زیادی می تواند از بروز این سردردها پیشگیری کند. اگر شما هم در حال ورزش کردن ناگهان دردی را در سر خود حس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر این نوع سردردها می توانند نشان دهنده رشد تومورهای مغزی یا پاره شدن رگ های خونی باشند.

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

اگر همیشه ناامید هستید
افرادی که اعتماد به نفس ندارند یا شخصیت ناامید و غمگینی دارند بیشتر از دیگران ممکن است به سردردهای میگرنی دچار شوند. به نظر می رسد، این افراد بیشتر دچار استرس می شوند که این عامل باعث کاهش میزان یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین می شود. در صورتی که تعادل سروتونین به هم بخورد، اولین علایم به شکل سردرد خود را نشان می دهند.

وقتی فست فود می خورید
غذاهای زیادی هستند که ممکن است باعث شروع سردردهای میگرنی شوند، اما ساندویچ همبرگر از تمام آنها مهم تر است. این ساندویچ ها شامل موادی مانند تیرامین و نیترات ها و نیتریت ها هستند که همگی جریان خون به سمت مغز را افزایش داده و باعث سردرد می شوند. در کمال تعجب سردردهایی که در اثر مصرف این مواد افزودنی به غذاها به وجود می آیند، در هر دو سمت سر احساس می شوند. این در حالی است که در میگرن های معمولی، فقط یکی از بخش های سر دچار درد می شود. بعد از گذشت مدت زمان معینی پس از تولید غذا، تیرامین در اثر تجزیه شدن پروتئین موجود در آن به وجود می آید. به این ترتیب، این ماده را باید در مواد غذایی جست وجو کرد که زمان زیادی از تولید آنها گذشته و سعی شده با مواد نگهدارنده از فساد آنها جلوگیری شود. از دیگر غذاهایی که دارای مقادیر زیادی از تیرامین هستند، می توان به پنیر، شکلات، گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و بعضی میوه ها مانند آناناس و موز اشاره کرد.

موی سر دم اسبی
بستن موها به شکل دم اسبی معمولا بعد از چند ساعت باعث آشکار شدن علایم سردرد می شود. زمانی که موهای سر به سمت عقب کشیده شده و به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی در بافت های روی جمجمه وارد می شود که خود را به شکل درد نشان می دهند. بعضی دیگر از مدل های موی سر که باعث ایجاد فشار در موها و کف سر می شوند می توانند همین دردها را به وجود بیاورند.

دوش آب گرم
در بعضی از مردم لذت یک دوش آب گرم در هنگام صبح به سرعت جای خود را به سردردهای شدید می دهد. به نظر می رسد، افزایش دمای بدن باعث افزایش سرعت جریان خون در تمام قسمت ها از جمله سر می شود که شدت آن بعد از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بعد از شروع درد به بالاترین حد می رسد. این دردها معمولا در ناحیه پیشانی احساس می شوند و به ندرت بیش از ۵ دقیقه طول می کشند. البته سرمای شدید هم می تواند باعث بروز سردرد شود. برای مثال، شنا کردن در آب سرد یا خوردن بستی می تواند بعضی از مردم را به دردهای ناحیه سر دچار کند.

سیگار کشیدن
با اینکه بعضی از مردم بعد از سردرد به فکر سیگار کشیدن می افتند، اما این کار در اکثر موارد شدت درد را افزایش می دهد. نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگ های خونی در مغز می شود و مشخص است که این عامل به سردرد منجر خواهد شد.

کم خوابی
بداخلاقی، مشکل در حافظه و ناتوانی در تمرکز از واضح ترین عوامل کم خوابی است. اما آخرین تحقیقات نشان می دهد سردردها هم یکی از علایم شایع کم خوابی هستند. این نوع سردردها ممکن است بین یک ساعت تا یک روز طول بکشند. کم خوابی باعث کاهش ترشح یک ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز می شود که در تنظیم چرخه خواب در بدن نقش مهمی دارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، این عامل باعث بروز درد در ناحیه سر می شود. تحقیقات دیگر روی افراد مبتلا به میگرن هم نشان می دهد، اشخاصی که حدود شش ساعت در طول شب می خوابند، بیشتر به سردرد دچار می شوند و البته شدت این دردها هم در آنها بیشتر است.

منبع: tabnak.ir

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید

به ماهی های قرمز دست نزنید

به ماهی های قرمز دست نزنید

خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

به ماهی های قرمز دست نزنید

به گزارش بی اس ام اس : ترشحات روی پوست ماهی‌های قرمز ممکن است وارد آب تنگ یا آکواریوم شود که باعث حساسیت‌های جلدی ، اگزما و خارش پوستی شود. بیماری‌هایی وجود دارد که

بین انسان و آبزیان مشترک است و کسانی که بدون دستکش به ماهی‌های قرمز یا آکواریوم دست می‌زنند، ممکن است میکروب‌هایی که روی بدن ماهی است، به انسان منتقل شود.

به ماهی های قرمز دست نزنید

توصیه می‌شود بعد از هر بار دست زدن به ماهیان زینتی، دست‌ها با آب و صابون خوب شسته شود و از دست‌زدن به چشم، پوست و دهان خودداری شود. استفاده از دستکش نیز برای افراد حساس

و دارای سوابق آلرژی ضروری است.

به ماهی های قرمز دست نزنید

سوزش چشم ناشی از چیست؟

سوزش چشم ناشی از چیست؟

سوزش چشم,بیماری سوزش چشم,سوزش چشم در بارداری,علائم سوزش چشم,درمان سوزش چشم,درمان سوزش چشم با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوزش چشم,سوزش چشم را چگونه درمان کنیم,سوزش چشم در کودکان,سوزش چشم در بزرگسالان,سوزش چشم در نوزادان,سوزش چشم در بهار,سوزش چشم در تابستان,سوزش چشم در پاییز,سوزش چشم در زمستان,آشنایی با سوزش چشم,همه چیز در مورد سوزش چشم,سوزش چشم واگیردار است,سوزش چشم و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سوزش چشم

سوزش چشم ناشی از چیست؟

 به گزارش بی اس ام اس سوزش، سرخ شدن، خارش و اشکی شدن چشم میتواند در صورت عدم درمان منجر به مشکلات جدی در فرد شود.پنج دلیل عمده سوزش چشم عبارت است از: عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل شیمیایی و اسیدی سوزش آور و جراحت در چشم. عوامل محیط زیستی همچون آلودگی هوا، دود سیگار یا گرد و غبار است که موجب سوزش و آلرژی میشوند. عوامل سوزش آور چشم مواردی از قبیل مصرف مواد شیمیایی، صابون، استفاده از لنز آلوده و یا استفاده دائم از لنز را شامل میشود.عفونت مانند pinkeye میتواند ویروس، باکتری و یا از نوع قارچی باشد. شما ممکن است به طور تصادفی چشم خود را بخارانید و موجب سوزش چشم شوید. چشم شما میتواند حتی هنگامی که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار میگیرد نیز بسوزد، شما ممکن است یک عفونت ویروسی و یا باکتریایی، سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید که باعث سوزش چشم شود و خشکی مزمن و ادواری چشم نیز ممکن است منجر به سوزش چشم شود.هنگامی که یک سوزش مزمن یا مکرر را تجربه میکنید و هیچ چیز به التیام آن کمک نمیکند، هنگامی که دچار یک سوختگی با مواد شیمیایی میشوید و یا چشم شما قرمز میشود و زمانی که چشم شما ترشحاتی را تولید کرده و یا خونی میشود، باید به پزشک مراجعه کنید.همچنین اگرمتوجه تغییراتی در بینایی و درد غیرقابل تحمل شدید، هنگامی که شما یک آلرژی سختی را تجربه میکنید، اگر بیماریهایی چشمی همانند آب مروارید یا آب سیاه دارید، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و یا میگرن است و یا اگر مبتلا به دیابت هستید باید حتما برای معاینه و درمان به چشم پزشک مراجعه کنید.

سوزش چشم ناشی از چیست؟

تشخیص و درمان:

اگر چشمان شما به طور دورهای یا دائم خشک میشود شما میتوانید با نظر پزشک از قطره و پماد استفاده کنید.یک چشم پزشک میتواند به طور دقیق آزمایشاتی را انجام دهد که مشخص میکند شما در خطر ابتلا به خشکی مزمن چشم هستید و این آزمایشات میتواند نوع درمان مناسب با چشم شما را مشخص کنند.هنگامی که در معرض نور خورشید قرار میگیرد از عینک آفتابی استفاده کنید و یا هنگامی که در آب کلردار مشغول شنا هستید حتما از عینکهای مخصوص استفاده کنید.در هنگام کار با مواد شیمیایی همچون شویندهها و سفیدکنندهها باید از عینکهای ایمنی آزمایشگاهی استفاده کرد و نیز در هنگام شستشو مراقب باشید که صابون به داخل چشم نرود و از دست زدن و یا مالیدن چشم خودداری کنید.عمل گذاشتن لنز درچشم باید رعایت نکات بهداشتی و با توصیه چشم پزشک صورت گیرد، لنزهای آلوده میتواند باعث عفونت و سوزش چشم شود.

منبع:fardanews.com

سوزش چشم ناشی از چیست؟